Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Jak vést kroužek keramiky? https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=325&t=18629 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | Mgr. Blanka Štěrbová [ sob 05. lis 2011 7:05:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vést kroužek keramiky? |
Milá Petro! Velmi Vám držím palce! Sama chodím do kroužku keramiky pro dospělé při zdejším DDM už sedmým rokem. Když občas v hodinách výtvarné výchovy nechám žáky tvořit s keramickou hlínou, jsou moje vlastní zkušenosti "k nezaplacení". Pokud nemáte možnost se obdobným zůsobem dostat k různým "fíglům", snad Vám pomůže pár drobných rad keramika-polosamouka: - velmi důležité je hlínu dokonale zpracovat, nesmí v ní zůstat žádné "bublinky", v takových místech by výrobek při vypalování praskl -při spojování dvou částí je nutné obě "zdrsnit", aby se daly pořádně navlhčit vodou a skutečně pevně spojit. Výhodné je navíc použít "šlikr" - blátíčko z hlíny a vody - při válení placiček z hlíny, z nichž budete vykrajovat, je dobré použít dva hadříky -"nad a pod", aby se hlína nelepila k podložce ani k válečku, pozor na přehyby látky! - opatrně se sušením výrobků. Pokud budete sušit rychle, výrobky popraskají. Větší kousky je dobré sušit volně přikryté igelitem - čerstvě uplácané výrobky se skvěle začišťují houbičkou na nádobí "na mokro" - vysušené výrobky se skvěle začišťují stejnou houbičkou "na sucho" - pozor! práší se! - různé úlomky, zbytky, ztvrdlé kousky nevypálené hlíny stejného druhu shromažďujte. Pokud je v nějaké nádobě dobře navlhčíte, po pár hodinách se dají snadno znovu zpracovat - glazury musejí být opravdu dokonale promíchané, aby nedošlo k různým nechtěným "efektům" - raději pracuji s engobami, jak je nanesete, tak budou vypadat na vypáleném výrobku. Děti je nemají rády, protože se nelesknou... - pokud se stane, že se výrobek při vypalování rozlomí, dá se slepit... Přeji Vám hodně štěstí a také radosti z krásných výrobků! |
Stránka 2 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |