Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vhodná aktivita po prověrce
PříspěvekNapsal: stř 02. lis 2011 14:56:13 
Dobrý den,
jsem začínající učitelka, proto bych se chtěla zeptat zkušenějších: Jakou aktivitu volíte poté, co děti dopíší test, prověrku? Chtělo by to podle mého názoru nějakou hru, která by je bavila, byla by univerzální (netýkala se tématu), trvala max.10 minut a odpovídala by věku (konkrétně se mi jedná o děti starší, čili 8, 9. ročníky).
Děkuji za vaše typy :)
Happy


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná aktivita po prověrce
PříspěvekNapsal: stř 02. lis 2011 15:40:28 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Přiznám se, že jsem žádnou hru nikdy nehrála, dokonce ani po "velkých" písemkách v žádném ročníku. Naopak jsme celou písemku vždycky probrali celou znovu, podrobně i s možnými alternativními odpověďmi a detailním zdůvodněním. Ideální chvíle, aby si zopakovali s plným zájmem to, co zapomněli či přeskočili.
Osmák či deváťák přece nepotřebuje "sladkost" za svou práci. Je to pro jeho dobro, odměnou má být to, že může své znalosti uplatnit. (Neznámkujeme...)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná aktivita po prověrce
PříspěvekNapsal: stř 02. lis 2011 18:23:11 
Děkuji. Zapomněla jsem napsat, že mám na mysli předměty Výchova k občanství a Výchova ke zdraví. Něco, co by je navnadilo na další činnost. Nějak vyplnit mezičas mezi psaním testu a psaním si do sešitu novou látku.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná aktivita po prověrce
PříspěvekNapsal: stř 02. lis 2011 19:12:59 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Je otázkou, jestli všichni žáci končí ve stejnou dobu (tedy byl test diktovaný a žáci psali odpovědi) nebo končí každý jindy (test je tištěný).
V prvním případě bych dala spíš chvilku na oddech - otázky k testu, diskuze nad některými spornými body, doplnění o další informace (třeba ve spojení s promítáním ilustračních obrázků).
Ve druhém případě můžete mít třeba připravena diskuzní témata na lístečcích na různých místech třídy. Žáci se projdou, vyberou si jedno téma, usadí se u něj a jakmile si stejné téma vybere někdo další, mohou k němu začít ústně/písemně shromažďovat informace. Když ukončí test všichni, skupinky mohou prezentovat, k čemu došly.
Nebo bych nabídla encyklopedie k listování a hledání zajímavostí k tématu. Po ukončení testu mohou zájemci prezentovat, co nového našli.

Máte další tipy, jak zabavit žáky, kteří jsou dřív hotoví?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: