V tématu Mediální výchova jsme komentovali fakt, že "vyběhly" doporučené očekávané výstupy k průřezovému tématu Mediální výchova (
zde; a
tady ostatní doporučené výstupy).
Ohlasy jsou zatím ambivalentní, proto se chceme zeptat, jak se na věc díváte.
Co s doporučenými výstupy nyní, když jsou ŠVP hotová?
Využijete je? Jak?
Jak si s nimi poradíte?
Z tématu kopíruji první reakci:
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Nejde o pocity.
Tak např. nový tematický okruh Mediální propedeutika překračuje výrazně RVP ZV, nejenom obsahově, ale svým zařazením do prvního období. Jestliže už ani divize VÚP nebere RVP vážně, měla by sehnat odvahu a pěkně nahlas revidovat celé znění RVP a nepohybovat se v kouřové cloně nekonečných brožurek a doporučení.
Jak výstupy využít? Podívejme se např. na doporučené osnovy. Máme výstupy fláknout tam, kde jsou teď uvedeny tematické okruhy průřezových témat? Proč o využití těchto výstupů nemluví předložený materiál? Přemýšleli vůbec o využití autoři? Budou za výstupy následovat také standardy průřezových témat?
P.S. Může VÚP předložit nějaký výrobní plán, abychom věděli, co nás v nejbližší době vlastně ještě čeká?