Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dětská literatura v rukou učitele
PříspěvekNapsal: pát 26. srp 2011 8:05:24 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Každý učitel (alespoň na 1. stupni určitě) čas od času použije nějakou knihu jako motivaci nebo startovní text ke konkrétnímu učivu. Co se podělit o "hot books" z Vaší knihovničky s krátkým návodem?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dětská literatura v rukou učitele
PříspěvekNapsal: pát 26. srp 2011 17:25:51 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Michal Černík: Kyky ryký, dobrý den!

Prvouka
Jak zasadili semínko - po poslechu příběhu mohou děti zopakovat, jak bude příběh pokračovat. Vtip je v tom, že v závěru kohoutek opět zasadí semínko. Tak mohou děti zopakovat celý příběh znovu.
Jak si chtěli postavit domeček - výchozí motivace pro povídání o "obydlí" různých zvířat. S+K obchází různá zvířata (zajíc, kretk, včely, kočka, ježek) a zjišťují, jak vypadají jejich "domečky". Lze ve vypravování pokračovat: Každý žák si připraví předem informaci o svém zvířátku a jeho "obydlí". Třída pak pokračuje vyprávěním, jaká zvířátka mohli S+K ještě navštívit - vše může probíhat formou dramatizace.

Matematika
Jak udělali dobrý skutek - K+S obchází zvířátka a chtějí jim pomoci. S pejskem oběhli chalupu. Zatleskej tolikrát, kolikrát oběhli s pejskem chalupu. Hlídali housátka - vymýšlejte slovní úlohy o tom, kolik housátek je na louce a kolik jich plave v rybníce. Vytrhali kopřivy, aby pomohli kytičkám - vytvořte malované slovní úlohy (kolik je kytiček, kolik je kopřiv) a ptejte se - Kolik zůstane rostlin, když utrhneme 3 kopřivy? apod.
Jak ochutnávali zásoby - Vytvořte modely sáčků se zrníčky, semínky, drobečky. Žáci manipulují s modelem/modely (ideální, když má každý svůj sáček a např. kolečka), tvoří slovní úlohy a zobrazují. Obměna: Zobrazte k napsanému příkladu slovní úlohu a vyřešte. Společně "ujídejte" ze sáčků a říkejte, kolik ještě zůstává.

Více ve wiki.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: