Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Opomíjená kompetence učitele: vypravování
PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2011 11:41:21 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
V modulu Wiki mne zaujal komentář k heslu Storytelling, klíčová kompetence učitele, kde Petra Marková píše, že "každý učitel by měl opravdu dobře vyprávět a tato kompetence je zatím opomíjená."

Souhlasíte s nutností této dovednosti v učitelské profesi? Je dovednost vypravování důležitá pro všechny učitelské profese, nebo pro některé více a pro některé méně?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Opomíjená kompetence učitele: vypravování
PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2011 13:14:00 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Pavlíno, díky za "vytažení" tohoto tématu do diskuze. Také jsem o tom uvažovala :) .
Myslím, že tuto kompetenci je možno označit vpravdě za Klíčovou (velké písmeno záměrně). Úspěch učitele v jakémkoli předmětu závisí především na tom, jak dokáže zaujmout žáky, a to zas na tom, jak poutavě jim látku podá. Musí umět oslovit jejich emoce, protože žák citově angažovaný přijímá vše mnohem lépe. A to nejen na prvním stupni. I v přírodovědných předmětech se dá z poznávání udělat vhodným způsobem podání dobrodružství, které stojí za to podniknout. A nemluvě např. o biografiích objevitelů, vynálezců apod.
Myslím, že mnoho učitelů se stydí podávat látku angažovaně. Zbytečně. Jen je třeba to zavádět asi postupně, nevím, jak by na to reagovali puberťáci, kteří na to nejsou zvyklí.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Opomíjená kompetence učitele: vypravování
PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2011 17:31:53 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Jana Petrů píše:
I v přírodovědných předmětech se dá z poznávání udělat vhodným způsobem podání dobrodružství, které stojí za to podniknout. A nemluvě např. o biografiích objevitelů, vynálezců apod.
Myslím, že mnoho učitelů se stydí podávat látku angažovaně.

Souhlasím. Trocha herectví, špetka komiky a kapička nadsázky. To by byly nádherné hodiny.

Souhlasím, že ne každý má povahu na to být hercem (chtělo se mi napsat kašparem, ale nenapsala jsem 8-) ). Možná, jak také připomínáš, začít malými krůčky - s ohledem na žáky, ale já přidávám i ohled na osobnost samotného "herce".

Dokázali bychom tu vyprodukovat takový maličký "krokoměr učitele-vypravěče"?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: