Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Vhodná aktivita po prověrce
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=325&t=19165
Stránka 1 z 1

Autor:  happy3 [ stř 02. lis 2011 14:56:13 ]
Předmět příspěvku:  Vhodná aktivita po prověrce

Dobrý den,
jsem začínající učitelka, proto bych se chtěla zeptat zkušenějších: Jakou aktivitu volíte poté, co děti dopíší test, prověrku? Chtělo by to podle mého názoru nějakou hru, která by je bavila, byla by univerzální (netýkala se tématu), trvala max.10 minut a odpovídala by věku (konkrétně se mi jedná o děti starší, čili 8, 9. ročníky).
Děkuji za vaše typy :)
Happy

Autor:  Jana Petrů [ stř 02. lis 2011 15:40:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vhodná aktivita po prověrce

Přiznám se, že jsem žádnou hru nikdy nehrála, dokonce ani po "velkých" písemkách v žádném ročníku. Naopak jsme celou písemku vždycky probrali celou znovu, podrobně i s možnými alternativními odpověďmi a detailním zdůvodněním. Ideální chvíle, aby si zopakovali s plným zájmem to, co zapomněli či přeskočili.
Osmák či deváťák přece nepotřebuje "sladkost" za svou práci. Je to pro jeho dobro, odměnou má být to, že může své znalosti uplatnit. (Neznámkujeme...)

Autor:  happy3 [ stř 02. lis 2011 18:23:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vhodná aktivita po prověrce

Děkuji. Zapomněla jsem napsat, že mám na mysli předměty Výchova k občanství a Výchova ke zdraví. Něco, co by je navnadilo na další činnost. Nějak vyplnit mezičas mezi psaním testu a psaním si do sešitu novou látku.

Autor:  Pavlína Hublová [ stř 02. lis 2011 19:12:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vhodná aktivita po prověrce

Je otázkou, jestli všichni žáci končí ve stejnou dobu (tedy byl test diktovaný a žáci psali odpovědi) nebo končí každý jindy (test je tištěný).
V prvním případě bych dala spíš chvilku na oddech - otázky k testu, diskuze nad některými spornými body, doplnění o další informace (třeba ve spojení s promítáním ilustračních obrázků).
Ve druhém případě můžete mít třeba připravena diskuzní témata na lístečcích na různých místech třídy. Žáci se projdou, vyberou si jedno téma, usadí se u něj a jakmile si stejné téma vybere někdo další, mohou k němu začít ústně/písemně shromažďovat informace. Když ukončí test všichni, skupinky mohou prezentovat, k čemu došly.
Nebo bych nabídla encyklopedie k listování a hledání zajímavostí k tématu. Po ukončení testu mohou zájemci prezentovat, co nového našli.

Máte další tipy, jak zabavit žáky, kteří jsou dřív hotoví?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/