Zkoušel jsem to, na informatice jsme si ukázali, co to je, jak se QR kódy používají, kde se dají najít. Pak jsme se věnovali generování QR kódů, ukázali jsme si programy, ukázali jsme si jak stáhnout i do hloupého telefonu. Žáci pak sami generovali QR kódy, četli jsme je přes můj mobil.
Pro motivaci jsem vylepil zprávy v QR kódech na dveře učebny. Žáci měli za úkol stáhnout si program ke čtení do počítače a přes kabel ho dostat do mobilu, pak si přečíst zprávy. Jen 3 žáci z 20 to dokázali bez komplikací, někteří mou hodinu doma využili k nátlaku na rodiče - chtěli pořídit internet do mobilu
.
Zprávy na dveřích zaujaly i ostatní žáky, kteří nechodí na výběrovou informatiku, takže jsme poskytovali informace i dalším.
QR kód jsme umístili i na stránky školy - úplné informace o škole, které se dají uložit do adresáře, kontakty na mě visí v QR kódu i na dveřích mé kanceláře, ze začátku byly dveře v obležení. Teď už ani ne. Zaznamenal jsem i rodiče, který si je nasnímal při konzultacích.
Problémem tedy bude to, aby žáci chtěli experimentovat se svým mobilem, letos jsem dokonce pořádal hodinu na téma „Co umí můj mobil“ - každý žák musel vědět, co vlastní za přístroj, musel si přinést návod (případně jsme si ukázali, kde ho na internetu najít), ukazovali jsme si, k čemu jsou které funkce. Hodina to byla velice zajímavá a pro mnohé žáky přinesla řadu překvapení. Takže si např. zadávají úkoly do kalendáře v mobilu.