Mgr. Lubomír Šára píše:
Jak Vy řešíte se žáky zapomínání pomůcek?
Vedete je k vlastní aktivitě či jen pasivně přijmete jejich omluvu?
Píšete poznámky?
Postihujete kázeňsky třeba udělením napomenutí třídního učitele?
Při zapomenutí čehokoli postupuji takto:
1) žák se automaticky omlouvá tak, že své zapomenutí zapíše do sešitu Sdělení rodičům (sešit nebo notýsek, který umožňuje podrobnější komunikaci mezi školou a rodinou - v ŽK je málo volného prostoru) a já značím do archu Zapomínání;
2) pokud nepřinese ani druhý den (týká se úkolů apod.), dostává již pětku. Následující dny přibude k pětce ještě vždy jeden zvláštní úkol;
3) za 3 značky na archu Zapomínání zapisuji poznámku do ŽK. Za pět poznámek v ŽK následuje kázeňský postih (napomenutí, důtka...).
Pokud se žákovi nahromadí více jak 3 zvláštní úkoly, které má vypracovat, zůstává následující den "po škole" a zvláštní úkoly dopisuje (je třeba předem oznámit rodičům, že zůstane ve škole déle). Většinou ale k této akci nedojde, protože rodiče (už konečně) dohlédnou na dopsání všech prací.
Naopak - žák, který za celý měsíc nemá žádnou značku na Zapomínání, dostává pochvalu do ŽK. Pochvaly mohou získávat i za třídní služby.
Pochvala v ŽK maže poznámku za zapomínání (ale pouze za zapomínání!).