Dobrý den,
projekt postaven na tvorbě vlastních výukových materiálů, o kterém jsem se dříve zmiňoval vzbudil neočekávaný zájem. Zatím se přihlásilo přes 170 škol. Projekt podáme a doufáme, že tento zájem bude dostatečnou podporou pro jeho příjetí. Je vidět, že problém funkční gramotnosti je opravdu závažný. Ještě jednou všem, kteří se přihlásili děkuji.
V diskuzi se objevil problém obrázků. Ano vážení tvůrci, máte tři možnosti. Buď do použité literatury vypsat všechny adresy, ze kterých jste čerpaly (Tam pozor, někdo také má na webu uvedeno, že se nesmí jeho obrázky požívat. Myslím, že se s tím dá setkat i na wikipedii.) nebo používat volně stažitelné obrázky (Ne vždy se dá najít vhodný. Autor se někdy musí přizpůsobovat obrázku.) a nakonec vlastní tvorba (Každý maluje, jak umí.)
Já jsem použil i čtvrtou možnost. Nechat si obrázky malovat. Ale to samozřejmě předpokládá finanční vypořádání.
Jsem rád, že se tu objevila i zmínka o jiných typech materiálů než jsou pracovní listy.
Jsou to didaktické výukové hry v různých podobách: deskové hry, karetní hry, kartičkové sady,...
Osobně jsem velkým zastáncem těchto výukových činností. Zatím jsem se setkal více z hrami, které procvičovaly nebo opakovaly učivo. V těchto hrách však dřímá velký potenciál ve fázi vyvozování učiva.
Dobře didakticky postavená řada her může nahradit i učebnici nebo pracovní listy. Při výuce některé řady zkouším. Ale není to ještě ono. Chtěl bych se vyvarovat násilné modernizaci her, se kterou se často u didaktických her setkávám.
Cíl je jasný. Zadat didaktickou řadu her. Po ukončení "hraní" umí 50-60% žáků bez pomoci učitele základ učiva.
Zdraví Miloš N.