Mgr. Petra Stanjurová píše:
Chci se ještě zeptat, jestli plány třeba ještě více konkretizujete. Například uvedete, přesná cvičení v prac. sešitech, články, slovní úlohy a děti si je samy vypracují a záleží na nich, kdy.
A poslední otázka: Učivo na sebe navazuje a postupně se rozšiřuje. Máte tedy stanoveno, čím v jednotlivém týdnu v kterém předmětu začnete?
Týdenní plány dále konkretizujeme přímo při vyučovacích hodinách. Souvisí to s učivem, které probíráme. Děti mají rozpis na tabuli a mají označeno, co konkrétně je povinné (základní učivo), co by tedy měli zvládnout všichni, a co je rozšiřující pro ty, kteří jsou toho schopni zvládnout více. Dost často pracujeme ve skupinách, ve kterých se žáci sejdou podle vybraného zaměstnání, či na připravených stanovištích.
Předesílám ovšem, že učím na málotřídce, kde mám ve třídě 22 žáků dvou ročníků, takže poměrně přesná konkretizace je pro zdárné zvládnutí hodiny nutností.
Vždy v pondělí si společně povíme, kde v jednotlivých předmětech začínáme a co bychom měli v týdnu zvládnout. A na konci týdne každý žák reflektuje, jak se mu to podařilo.