Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Děti s různými učebními styly https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=325&t=9095 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Lucie Slejšková [ úte 11. kvě 2010 20:26:10 ] |
Předmět příspěvku: | Děti s různými učebními styly |
Víte, jaký jste učební typ? Auditivní, vizuální, nebo spíš kinetický? A projevuje se to u vás nějak při výuce? Máte nějaké triky, jak vyhovět žákům s různými styly učení? (jeden z mnoha testů učebních stylů tady:-)) |
Autor: | Honza [ čtv 13. kvě 2010 10:54:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
Záleží také jak to mají děti nastaveno pokud se týká Extraverze - Introverze. Určuje odkud člověk bere podněty pro svou činnost (iniciativnost, vstřícnost, energie, společenskost, expresivnost). Extravert - je orientován navenek, což vede k tomu, že potřebuje o věcech mluvit, aby pochopil a věci si ujasnil. Interakce s učitelem a hlavně žáky je pro něho hodně potřebná. Introvert - není inciativní v navazování kontaktů, je rezervovanější, má málo vztahů, ale ty jsou intenzivní, drží se v pozadí a inspiruje ho spíše vlastní úvaha, ideje, literatura. Nepotřebuje o věcech hovořit s jinými. POkud hovoří, pak jen v okamžiku, kdy má již jasno. Má raději výklad, studium učitele, samostudium, klid. Nemiluje většinou moc skupinovou práci. Extravertů je v naší společnosti kolem 70 %. Honza |
Autor: | Lucie Slejšková [ čtv 13. kvě 2010 14:24:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
Honzo, díky za zajímavé doplnění. To musí být mela, když je třeba učitel spíše Introvert, řečeno takto zjednodušeně. A že to asi není výjimka. A jak se s tím, že před vámi jako učiteli sedí děti různého učebního stylu, introverti i extroverti, v běžné třídě vypořádáváte? Myslíte na to nějak při plánování hodiny a při výuce? Při volbě metod? Dá se to vůbec v tolika dětech? |
Autor: | Mgr. Petra Boháčková [ sob 15. kvě 2010 7:54:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
Honzo, díky za váš příspěvěk. I mě by velmi zajímalo, jak s typologií pracujete v hodinách? |
Autor: | Lucie Slejšková [ ned 16. kvě 2010 17:42:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
Než nám Honza nebo někdo další napíše, jak používá typologii ve výuce, založila jsem dodatečně malé hlasování. Schválně - jací jsme učební typ? Jsem zvědavá, jak se zde ve fórech sejdeme . Zda bude nějaký typ převažovat. Zúčastněte se hlasování, zabere vám to jen pár vteřin. Klik a stačí Hlasujte pro učební typ, který u vás převládá. |
Autor: | Mgr. Hana Pilařová [ ned 16. kvě 2010 19:07:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
Když jsem studovala fakultu, tak jsme si při psychologii dělali nějaký "oficiální" test. Tehdy mi vyšlo 40% auditivního, 40% vizuálního a 20% kinestetického .. a řekla bych, že to velmi odpovídá. Hledala jsem nějaký podobný pro děti a nenašla. Mohlo by jim to ukázat vhodnou cestu "jak se učit" |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ ned 16. kvě 2010 19:13:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
Mgr. Hana Pilařová píše: Když jsem studovala fakultu, tak jsme si při psychologii dělali nějaký "oficiální" test. Tehdy mi vyšlo 40% auditivního, 40% vizuálního a 20% kinestetického .. a řekla bych, že to velmi odpovídá. Hledala jsem nějaký podobný pro děti a nenašla. Mohlo by jim to ukázat vhodnou cestu "jak se učit" Napiš mi mailovou adresu. Pošlu. Že jsi to Ty. |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ ned 16. kvě 2010 19:18:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
V nejbližší době vyjde: Typologie osobnosti u dětí Jiřina Stang; Šárka Miková v nakladatelství Portál. To bude jistě dobrá pomůcka. |
Autor: | Mgr. Hana Pilařová [ ned 16. kvě 2010 19:27:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
Jendo díky .. už píšu a teda narazila jsem nastyly učení nadaného dítěte s dyslexií |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ ned 16. kvě 2010 23:24:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Děti s různými učebními styly |
Nejrozsáhlejší test jsem našel v knize Vester, Frederic. Myslet, učit se ... zapomínat, str. 144 - 167. Vychází z nejnovějších poznatků o činnosti mozku. Cenné na něm je to, že netestuje jen dílčí složku, která determinuje učení - příjem informací (vnímání), ale celý učební proces žáka a faktory, které to ovlivňují: způsob a prezentace látky x žák, vztah žáka k učivu, vstupní kanály, vztah k vyučujícímu, učební atmosféra, kontrola naučeného, paměť. Vydal Fraus, 2001 |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |