Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Talentovaný žák v běžné třídě
PříspěvekNapsal: pon 01. čer 2009 22:38:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 18:59:56
Příspěvky: 32
Dobrý den,
zajímá mne pohled Vás kolegů na problematiku talentovaného žáka ve třídě. Zřejmě tyto děti přitahuji a vždy se mi ve třídě někdo takový objeví. U malých dětí, myslím tím 1.,2.tř., však narážím na problém talentu pouze v určité oblasti. Žáka například velmi zajímá VESMÍR, ale neví si rady se základním učivem 1. ročníku. Co teprve sebeobsluha, dokončit započatou práci,...Není to problém spíše PPporaden, které vyžadují pro žáka něco extra, ale neví, že žák musí zvládnout základ pro další celoživotní vzdělávání (naučit se psát písmena, opsat text, jako ostatní děti, je pro tyhle talenty děsná otrava). Setkali jste se s podobným problémem? Děkuji za názor.
Petra S.


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne úte 23. čer 2009 21:31:18, celkově upraveno 1
úprava názvu tématu


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák
PříspěvekNapsal: úte 09. čer 2009 10:41:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 20:11:56
Příspěvky: 328
Milá Petro, přiznám se, že jsem jednoho talentovaného žáka ve třídě měla, ale ten byl nadaný ve všech směrech, kromě chování :o Dávala jsem mu prostě práci navíc. Sám to vyžadoval a tak nám to vyhovovalo.
Co bych dělala s žákem, o kterém píšete?
Asi bych tu jeho zálibu zakomponovala do všech ostatních předmětů. Psal by o vesmíru, četl o vesmíru, maloval vesmír, počítal by přiklady na téma vesmír.....
Zkusila bych to tak. Ale nevím, jestli to je správně. Co si o tom myslíte? Je to hloupost?

_________________
Petra Stan


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák
PříspěvekNapsal: úte 09. čer 2009 11:37:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 18:59:56
Příspěvky: 32
Já jsem si zpočátku myslela přesně to samé, jak talentovaný žák bude přínosem pro třídu, jak nám učivo třeba i oživí, dostane spec. práci, která ho bude bavit. Můj žáček ale u ničeho nevydržel, měl nadání v kombinaci s LMD. V mém případě jde spíš o problém talentovaného žáka v 1. třídě, kdy ještě neumí číst a psát a vy ho to musíte naučit, i když je to pro něj hrozná nuda. Tito žáci mají své specifikum, táhne je jen mega téma a ne jednotvárné psaní kliček a odtahů. Kudy z toho ven? Motivace, motivace, trpělivost, a asi pevné nervy :lol: :ugeek: .
Petra


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák
PříspěvekNapsal: úte 09. čer 2009 16:18:30 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 11:07:29
Příspěvky: 1671
Milá Petro,
trochu mi to připomíná mého syna. Štěstí je v tom, že nemá LMD. Dostala jsem takovou radu: Nejříve chlapče povinnosti, až bude hotovo, bude zábava. Každý máme své povinnosti a ty jsi už velký a máš je taky. Má je maminka, tatínek....
Tak asi tak. Pomohlo? Blíže kniha : Jak žít a nezbláznit se.
S pozdravem Jana

_________________
Jana


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák
PříspěvekNapsal: úte 09. čer 2009 20:24:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 20:11:56
Příspěvky: 328
Teda, Petro. Tak to nevím. Žádná jiná možnost mne nenapadá. Asi opravdu jen trpělivost a trpělivost.

No a můžu se ještě zeptat? Ten žák byl tedy prvňáček a neuměl číst ani psát a v čem byl teda nadaný? Ten můj byl také prvňáček a byl nadaný hlavě v tom, že uměl výborně číst a psát.

_________________
Petra Stan


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák
PříspěvekNapsal: stř 10. čer 2009 11:13:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 18:59:56
Příspěvky: 32
Milá Jano,
knihu neznám, ale už samotný název mne láká knihu vyhledat :lol: !
Máte pravdu, nastolit dítěti hranice je důležité. Váš syn měl štěstí, že mu doma byly vymezeny.Horší je to s žákem, který má rodiče s rozdílnými názory(nežijí spolu) a dítě jde ode zdi ke zdi. Tak mi to připadá, že vždy skončím u stejné myšlenky- v sama sobě, úvahách, jak se můžeme ve škole stavět na hlavu, hledat modely ,aby vše klapalo.Jak to jde obtížně, když je do třídy sesypána taková velká "směs" osobností, které vycházejí z různých rodin, či polorodin. Jak děti nemají to štěstí mít stejnou startovací čáru = pevné zázemí rodiny, chápající a zodpovědné rodiče...Zavedla bych nový předmět : Utváření vztahů, možná bychom se naučili nejprve podstatu komunikace mezi lidmi, měli šťastné rodiny, nerozpadající manželství, šťastné děti ve škole,...prostě ráj na Zemi :) a pak konečně mohli UČIT.
Petra


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák
PříspěvekNapsal: stř 10. čer 2009 11:25:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 18:59:56
Příspěvky: 32
milá Petro,
máte postřeh. Neslučuje se to, viďte. Nadanost obou mých talentovaných žáčků spočívala v širokém rozhledu vědomostí. Nyní jako třeťáka a páťáka si dovedu představit zaměstnat a zapojit je do výuky v širokém poli možností. Umí číst, leccos si vyhledat. Umí psát... Možná je to ale návod pro rodiče, nedělat z dětí malé vědátory, neuchvátat přirozený vývoj a v předškolním věku je naučit sebeobsluze, a podobným důležitým věcem, které jim připadají narozdíl od tématu egyptských faraonů zbytečné a nudné. Úplně živě vidím ty 2 prvňáčky.Jdeme do města, 5x za cestu se jim rozváže bota, knoflíky na oblečení zapnuté obkrok, za ruku jdou leda se mnou, protože kamarád je nebaví, nemá si s ním o čem povídat. Nebo na ně po cestě čekáme, protože oni bádají nad zajímavým broukem v trávě.
A stejně se mi po nich stýská. :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2009 18:27:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 19:51:16
Příspěvky: 76
Zdravím vás! Máte pravdu v tom, že s každým žákem se musí pracovat jinak :shock: a vždy je důležité zkusit, co bude nejlepší. Pravdou je, že nám čato PPP dodá určitá doporučení, ale budou skutečně fungovat? Myslím si, že neexistuje jednotný recept a každý žák je jiný. Prostě co kus, to originál.... :geek: Slávka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2009 21:01:47 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Dobrý večer,

ještě jsem neměla to štěstí...
Ale mám několik dotazů.
Když jsem studovala na VŠ v Praze, poprvé jsem se dozvěděla o kroužku pro matematicky nadané děti. Máte s tím nějaké zkušenosti? Myslím, zda např. doporučujete rodičům nadaného žáka, aby se porozhlédl po něčem podobném.
A co spolupráce s Menzou? Může být nějaká?
A existuje něco podobného pro žáky s jiným než matematickým nadáním? Byly by třeba nějaké odkazy na webové stránky s kontakty?

Přihazuji odkazy, které znám:
http://www.nadanedite.cz/
http://www.nadanedeti.cz/index.php?stranka_id=49

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Talentovaný žák v běžné třídě
PříspěvekNapsal: stř 24. čer 2009 7:21:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 18:59:56
Příspěvky: 32
Dobrý den,
paní Pavlíno, děkuji za odkazy, které jste poskytla. Sama jsem použila jen literaturu o talent. žákovi, kontaktovala jsem třídu s nadanými žáky ve Strakonicích.
pokud by byla vyhraněnost talentu, jako např. v oblasti matematiky, je to pro učitele jistě výhra. Ví, na jakou oblast se zaměřit, co dále rozvíjet.
Petra


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: