Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Talentovaný žák v běžné třídě
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=327&t=405
Stránka 1 z 3

Autor:  Mgr. Petra Staňková [ pon 01. čer 2009 22:38:21 ]
Předmět příspěvku:  Talentovaný žák v běžné třídě

Dobrý den,
zajímá mne pohled Vás kolegů na problematiku talentovaného žáka ve třídě. Zřejmě tyto děti přitahuji a vždy se mi ve třídě někdo takový objeví. U malých dětí, myslím tím 1.,2.tř., však narážím na problém talentu pouze v určité oblasti. Žáka například velmi zajímá VESMÍR, ale neví si rady se základním učivem 1. ročníku. Co teprve sebeobsluha, dokončit započatou práci,...Není to problém spíše PPporaden, které vyžadují pro žáka něco extra, ale neví, že žák musí zvládnout základ pro další celoživotní vzdělávání (naučit se psát písmena, opsat text, jako ostatní děti, je pro tyhle talenty děsná otrava). Setkali jste se s podobným problémem? Děkuji za názor.
Petra S.

Autor:  Mgr. Petra Stanjurová [ úte 09. čer 2009 10:41:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák

Milá Petro, přiznám se, že jsem jednoho talentovaného žáka ve třídě měla, ale ten byl nadaný ve všech směrech, kromě chování :o Dávala jsem mu prostě práci navíc. Sám to vyžadoval a tak nám to vyhovovalo.
Co bych dělala s žákem, o kterém píšete?
Asi bych tu jeho zálibu zakomponovala do všech ostatních předmětů. Psal by o vesmíru, četl o vesmíru, maloval vesmír, počítal by přiklady na téma vesmír.....
Zkusila bych to tak. Ale nevím, jestli to je správně. Co si o tom myslíte? Je to hloupost?

Autor:  Mgr. Petra Staňková [ úte 09. čer 2009 11:37:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák

Já jsem si zpočátku myslela přesně to samé, jak talentovaný žák bude přínosem pro třídu, jak nám učivo třeba i oživí, dostane spec. práci, která ho bude bavit. Můj žáček ale u ničeho nevydržel, měl nadání v kombinaci s LMD. V mém případě jde spíš o problém talentovaného žáka v 1. třídě, kdy ještě neumí číst a psát a vy ho to musíte naučit, i když je to pro něj hrozná nuda. Tito žáci mají své specifikum, táhne je jen mega téma a ne jednotvárné psaní kliček a odtahů. Kudy z toho ven? Motivace, motivace, trpělivost, a asi pevné nervy :lol: :ugeek: .
Petra

Autor:  Jana Kneřová [ úte 09. čer 2009 16:18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák

Milá Petro,
trochu mi to připomíná mého syna. Štěstí je v tom, že nemá LMD. Dostala jsem takovou radu: Nejříve chlapče povinnosti, až bude hotovo, bude zábava. Každý máme své povinnosti a ty jsi už velký a máš je taky. Má je maminka, tatínek....
Tak asi tak. Pomohlo? Blíže kniha : Jak žít a nezbláznit se.
S pozdravem Jana

Autor:  Mgr. Petra Stanjurová [ úte 09. čer 2009 20:24:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák

Teda, Petro. Tak to nevím. Žádná jiná možnost mne nenapadá. Asi opravdu jen trpělivost a trpělivost.

No a můžu se ještě zeptat? Ten žák byl tedy prvňáček a neuměl číst ani psát a v čem byl teda nadaný? Ten můj byl také prvňáček a byl nadaný hlavě v tom, že uměl výborně číst a psát.

Autor:  Mgr. Petra Staňková [ stř 10. čer 2009 11:13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák

Milá Jano,
knihu neznám, ale už samotný název mne láká knihu vyhledat :lol: !
Máte pravdu, nastolit dítěti hranice je důležité. Váš syn měl štěstí, že mu doma byly vymezeny.Horší je to s žákem, který má rodiče s rozdílnými názory(nežijí spolu) a dítě jde ode zdi ke zdi. Tak mi to připadá, že vždy skončím u stejné myšlenky- v sama sobě, úvahách, jak se můžeme ve škole stavět na hlavu, hledat modely ,aby vše klapalo.Jak to jde obtížně, když je do třídy sesypána taková velká "směs" osobností, které vycházejí z různých rodin, či polorodin. Jak děti nemají to štěstí mít stejnou startovací čáru = pevné zázemí rodiny, chápající a zodpovědné rodiče...Zavedla bych nový předmět : Utváření vztahů, možná bychom se naučili nejprve podstatu komunikace mezi lidmi, měli šťastné rodiny, nerozpadající manželství, šťastné děti ve škole,...prostě ráj na Zemi :) a pak konečně mohli UČIT.
Petra

Autor:  Mgr. Petra Staňková [ stř 10. čer 2009 11:25:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák

milá Petro,
máte postřeh. Neslučuje se to, viďte. Nadanost obou mých talentovaných žáčků spočívala v širokém rozhledu vědomostí. Nyní jako třeťáka a páťáka si dovedu představit zaměstnat a zapojit je do výuky v širokém poli možností. Umí číst, leccos si vyhledat. Umí psát... Možná je to ale návod pro rodiče, nedělat z dětí malé vědátory, neuchvátat přirozený vývoj a v předškolním věku je naučit sebeobsluze, a podobným důležitým věcem, které jim připadají narozdíl od tématu egyptských faraonů zbytečné a nudné. Úplně živě vidím ty 2 prvňáčky.Jdeme do města, 5x za cestu se jim rozváže bota, knoflíky na oblečení zapnuté obkrok, za ruku jdou leda se mnou, protože kamarád je nebaví, nemá si s ním o čem povídat. Nebo na ně po cestě čekáme, protože oni bádají nad zajímavým broukem v trávě.
A stejně se mi po nich stýská. :)

Autor:  Mgr. Slavěna Rolencová [ úte 23. čer 2009 18:27:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák

Zdravím vás! Máte pravdu v tom, že s každým žákem se musí pracovat jinak :shock: a vždy je důležité zkusit, co bude nejlepší. Pravdou je, že nám čato PPP dodá určitá doporučení, ale budou skutečně fungovat? Myslím si, že neexistuje jednotný recept a každý žák je jiný. Prostě co kus, to originál.... :geek: Slávka

Autor:  Pavlína Hublová [ úte 23. čer 2009 21:01:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák

Dobrý večer,

ještě jsem neměla to štěstí...
Ale mám několik dotazů.
Když jsem studovala na VŠ v Praze, poprvé jsem se dozvěděla o kroužku pro matematicky nadané děti. Máte s tím nějaké zkušenosti? Myslím, zda např. doporučujete rodičům nadaného žáka, aby se porozhlédl po něčem podobném.
A co spolupráce s Menzou? Může být nějaká?
A existuje něco podobného pro žáky s jiným než matematickým nadáním? Byly by třeba nějaké odkazy na webové stránky s kontakty?

Přihazuji odkazy, které znám:
http://www.nadanedite.cz/
http://www.nadanedeti.cz/index.php?stranka_id=49

Autor:  Mgr. Petra Staňková [ stř 24. čer 2009 7:21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Dobrý den,
paní Pavlíno, děkuji za odkazy, které jste poskytla. Sama jsem použila jen literaturu o talent. žákovi, kontaktovala jsem třídu s nadanými žáky ve Strakonicích.
pokud by byla vyhraněnost talentu, jako např. v oblasti matematiky, je to pro učitele jistě výhra. Ví, na jakou oblast se zaměřit, co dále rozvíjet.
Petra

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/