Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Talentovaný žák v běžné třídě
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=327&t=405
Stránka 2 z 3

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ stř 24. čer 2009 14:07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Ahoj,
dozvěděl jsem se, že ve Zlíně existuje škola zaměřená na talentované děti. Nemáte na ně nějaké kontakty? Tamní učitelé by nám asi mohli hodně říci.
Jenda

Autor:  Mgr. Zdeněk Sotolář [ stř 24. čer 2009 16:25:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Ahoj,
na talentované děti (hlavně v matematice) se zaměřuje také ZŠ Křídlovická v Brně.

Zdeněk

Autor:  Mgr. Petra Staňková [ ned 28. čer 2009 18:20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Děkuji Vám, je dobré vědět, kam se obrátit v nouzi. :)

Autor:  Mgr. Jakub Horálek [ ned 05. črc 2009 13:36:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

IMHO, to, že se žák zajímá o vesmír, není indikace talentu, ale zájmu. Jiné by to bylo, kdyby začal ve 2. třídě polemizovat s Mikulášem Koperníkem...

Ne, nejsem odborníkem na talentované žáky. Chci jenom malou vsuvku: v úvodním příspěvku zazněla trocha nedůvěry k PPP. Plně se připojuji. Není to tak dávno, co PPP akcelerovaly růst dětí s SPU tempem, které zděsilo statistiky (začali jsme převyšovat o dost celoevropský průměr). Doporučuji na toto téma velice zajímavý článek odborníka na slovo vzatého, prof. Matějčka. http://www.rodina.cz/clanek1843.htm

Mimochodem práce s talentovanými žáky je velice náročná, závislá na zkušenosti; a klobouk dolů před pedagogem, který umí talent podpořit a rozvinout. Zatím mám pocit, že talenty spíše pohřbíváme, a boj integrace vs. "elitářství" v podobě škol pro nadané (jednu z mála v současné v Praze tvoří dvě třídy v prostorách ZŠ Petřiny- Jih) jsem vždy považoval přinejmenším za nedomyšlený.

Autor:  Mgr. Zdeněk Sotolář [ stř 29. črc 2009 22:19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Co je to vlastně mimořádně talentovaný žák? Že má o něco mimořádný zájem, nemusí znamenat mimořádný talent.

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ pon 31. srp 2009 10:16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Reaguji na Zdeňka. Souhlasím s ním. Kdo je vlastně "talentovaný". A co a proč potřebujeme rozvíjet talent a kreativitu u žáků? To jsou pro nás učitele důležité pojmy. Asi bychom si to měli ujasnit.
V této souvislosti mne oslovil článek na České škole. Ne že bych se vším souhlasil, ale jako základ diskuse stojí za přečtení včetně diskuse:
http://www.ceskaskola.cz/2009/07/pavel- ... hodne.html

Autor:  Mgr. Petra Stanjurová [ čtv 03. zář 2009 5:09:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Dobrý den, zajímá mne, zda má někdo z vás zkušenosti s žáky, kteří nastoupí do školy v pěti letech.

Autor:  PaedDr. Karel Tomek [ čtv 03. zář 2009 21:51:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Co je to vlastně mimořádně talentovaný žák? Že má o něco mimořádný zájem, nemusí znamenat mimořádný talent.

Tuhle otázku jsem si před dvěma lety položili s kolegyní Evou Zelendovou a začali jsme dělat rozhovory s lidmi, o kterých je zjevné, že jsou talentovaní. Ptali jsme se na to, jak prožívali svá školní léta a taky jsem se na ně ptali jejich učitelů. Prakticky všichni souhlasili s následujícím tvrzením, které je pokusme o stručnou a obecnou odpověď na položenou otázku: "Nadaný/talentovaný žák se učit snadno a rád, je k tomu disponován, zpravidla dosahuje dobrých nebo výborných výsledků v oblasti svého nadání. Není nutné ho k učení nijak zvláště motivovat. Mimořádně nadaný žák se učit musí. Jeho vnitřní nutkání má mimořádnou intenzitu. Nejen, že nepotřebuje žádné pobízení, aby se věnoval hluboce a velmi intenzivně věnoval oblasti svého zájmu, ale v případě, že se jí věnovat nemůže v rozsahu nebo způsobem, který mu vyhovuje, vykazje prožívá situaci podbně, jako je obvykle prožívána frustrace nebo při dlouhodobém působení i deprivace s obdobnými projevy chování. Takový žák psychicky strádá." Shrnuto - Nadaný se učit může a zpravidla chce, mimořádně nadný se učit musí, nemá jinou volbu. Rozhovory jsou v tématickém vstupu Nadaní. http://www.rvp.cz/sekce/688
Jak se tento názor jeví vám?

Autor:  Návštěvník [ čtv 03. zář 2009 21:55:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Mgr. Petra Stanjurová píše:
Dobrý den, zajímá mne, zda má někdo z vás zkušenosti s žáky, kteří nastoupí do školy v pěti letech.

Mám. Nastoupil jsem do školy v pěti letech a byl to problém. V učení jsem sice v pohodě zvládal, ale moje chování se srovnalo až ve třetí třídě. Učil jsem víc než 25 let na prvním stupni, tak ještě podotknu, že při rozhodování o předčasném nástupu nebo naopak odkladu hraje roli i pohlaví. Moje zkušenost je takové, že u chapců se obecně vyplatí být v této věci opatrnější.

Autor:  Mgr. Maria Kopecká [ pon 28. zář 2009 16:28:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Talentovaný žák v běžné třídě

Na téma nadaných dětí jsem našla tento článek, jsou tam vyjmenované znaky nadaných a myslím, že to celkem sedí: http://www.detskestranky.cz/clanek/1438-nadane_deti.htm

V bývalé škole jsme částečně spolupracovali s Mensou, mají skupinu Centrum nadání - pořádají kurzy pro předškoláky, provádí poradenství a hlavně mají zkušenosti. Doporučuji jejich stránky http://www.centrumnadani.cz/

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/