Dobrý den,
nevím, jak se na malotřídky dívají učitelé z velkých škol; pro Vás je důležité, co o práci a možnostech dětí v málotřídních školách vědí rodiče. Ty maminky se
domnívají, že pokud jejich děti budou chodit do tříd jen se svými vrstevníky, bude výuka kvalitnější. To nejen obecně neplatí, ale dokonce to může být naopak. V málotřídní škole přece MUSÍTE výuku individualizovat, zatímco ve "velké škole" se učitelé mohou uchýlit ke frontálnímu vyučování. Vám vlastně nezbývá než používat velmi efektivní metody jako je například vzájemné čili kooperativní učení, případně využívání programu Začít spolu... Možná ty maminky nevědí, že v Evropských školách (s velkým E - jsou to školy po děti zaměstnanců institucí Evopské unie) pracují pro děti českých úředníků vynikající české málotřídní sekce uvnitř velkých škol. Například v Bruselu je českých školních dětí na prvním stupni právě takový počet, který málotřídku umožňuje - stačí se podívat na
http://www.eeb3.eu/ a otevřít si personální obsazení v dokumentu
Titulaires & locaux - Année scolaire 2009 - 2010. V prvním sloupci pod CZ najdete, kdo učí a v jak spojených třídách české děti. A mohu Vás ujistit, že česká sekce je známa svou vysoce kvalitní prací a nijak si nezadá v porovnání s plnými nemálotřídními sekcemi německými, španělskými, anglickými... Mohu to zodpovědně tvrdit, pracovala jsem jako zástupce ČR v Řídíci Radě tohoto systému.