Mgr. Dana Svobodová píše:
Souhlasím s mnohými názory o výjimečnosti situace. Pokusím se ten problém trochu rozšířit. Dítě nenosí svačiny, někdo nabídne svoji, jiný učitel vede žáky k pomoci (rozdělit se). Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky (cvičební úbor, pomůcky do pracovní nebo výtvarné výchovy, úkoly)? Podělíte se (mohu to udělat výjimečně), vedete žáky k pomoci (můžete výjimečně) nebo trestáte - poznámkou...? Podle mého názoru se vždy jedná o zodpovědnost rodičů, kteří by měli zkontrolovat připravenost svého dítěte do školy. Mimochodem, mám i takovouto osobní zkušenost ze začátku mé pedagogické praxe (30 let): holčička neměla svačinu, rozdělila jsem se s ní o svoji, druhý den přišla jiná holčička se stejným problémem, rozdělila jsem se s ní také, další den přišly tři děti...Pojala jsem podezření, které se záhy potvrdilo. Všichni měli v aktovce svačinu od maminky, ale chtěli ochutnat tu moji...svačinu paní učitelky. Všichni jsme se této situaci zasmáli.
Dana Svobodová
Milá Dano,
máte úžasné zážitky! Na jednom kurzu jsem se setkala s paní učitelkou a ta jednou za čas u nějaké příležitosti upekla dětem takový ten obyčejný perník z prášku. Děti byly nadšené. Myslím, že pak byly ochotné dělat ve škole cokoli
.
Všimla jsem si, že k zapomínání se otevřelo jiné vlákno, tak se vyjádřím tam.