Mgr. Petra Stanjurová píše:
Já bych se chtěla zeptat na jednu konkrétní situaci, kterou jsem už nakousla. Představte si, že jste rodič, pracujete u pásu, který se nemůže jen tak zastavit, a najednou Vám volá, asi už po páte za měsíc, paní ředitelka s tím, že Váš syn ve škole zlomil stůl, tozbil okno atd. Připadá Vám to správné?
Dobrý den/večer,
nejprve bych se jen v krátkosti vyjádřila k předchozím odpovědím. SOUHLAS, SOUHLAS, SOUHLAS. Nedávno jsem absolvovala seminář o rodinných konstelacích, který byl přizpůsobený pro školní prostředí. A tam zazněla velmi zajímavá myšlenka z úst lektora: Jestliže žáci cítí, že je učitel nezvládá = zlobí. Jestliže učitelé cítí, že vedení nevelí a nefunguje = nepracují dostatečně a... !! žáci zlobí o to víc, protože vědí že "konstelace" školy jsou porušené.
Prosím, jedná se o mou zjednodušenou formulaci, ale věřím, že pochopíte, jak jsem to myslela.
Nyní ke konkrétní otázce Petry.
Předně předpokládám, že by tu měla fungovat nějaká posloupnost postupu. Takže v tuto chvíli (tedy to "popáté") bych už měla mít za sebou: písemné oznámení od třídní učitelky např. v notýsku, poznámku od učitelky v žákovské, telefonický nebo mailový kontakt s učitelkou a v ruce bych měla držet pozvánku na výchovnou komisi. Pak bych nebyla nijak překvapena, že mi ředitel/ka telefonuje a potvrdila bych mu/jí mou účast na urychlené výchovné komisi/schůzce, tj. dříve než bylo napsáno v doporučeném dopise.
...a možná, že bych už týden před tím chodila kanálama