Dobrý den, mám podobný problém, pracuji jako školní speciální pedagožka a učitel popírá, že žák s kombinovanými těžkými poruchami učení potřebuje integraci, přesto, že máme posudky, doporučení na IVP atd. NEvím, jak se k této věci postavit, škola je povinna poskytnout takovému žákovi integraci a podpůrná opatření (IVP), učitel přesvědčuje rodiče o tom, že to není potřeba, že žák potřebuje jen klid a čas a doučování, odmítá IVP (chce, aby jej rodiče stáhli), drží nad žákem ochranou ruku, říká, že žádná vyšetření a papíry nejsou potřeba, ani není potřeba integrace. Žáka ale hodnotí tak, jako by IVP měl (hodnotí jej k jeho možnostem). Je možné takto žáka hodnotit, když nemá IVP (není mu prokazatelně poskytována žádná podpora) jen proto, že učitel přesvědčil rodiče, že mají IVP stáhnout, že žádné papíry nejsou potřeba a že on sám ví nejlépe, jak dítě hodnotit?
Myslím si, že pokud rodiče stáhnou integraci a IVP, nemůže učitel žáka hodnotit na dobré slovo - zkrátka tak, jak se mu zachce. Pokud si rodiče nepřejí, aby byl žák integrován, tak bychom ho měli hodnotit standardně.
Návštěvník píše:
Pracuji jao asistentka u žáka s DMO ve 3. třídě.
Žák má bud samé jedničky, nebo se mu horší, jiné nezapisují. Musím mu radit,tak si to přeje paní učitelka, mimochodem je žák romského puvodu, takže se jeho maminka chlubí, jak má chytré dítě zatímco ona a otec mají zvláštní školu.Onen žák má dyspraxii a nižší iq 79.
Já se domnívám, že v podstatě nezvládá běžné učivo základní školy a přesto se ohodnucuje známkou výbornou.Je chyba, že není na vysvědčení dáno: "Je integrovaný, známka na míru"
)
Co vy na to?