Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: stř 06. dub 2011 21:10:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14. zář 2009 16:32:02
Příspěvky: 14
Se zájmem jsem si přečetla celou diskuzi a ráda bych se připojila. U nás ve škole nyní řešíme problém, jak hodnotit integrované žáky. Naše výchovná poradkyně zastává názor, že integrované dítě nemůže dosáhnout na 1, protože nesplňuje výstupy našeho ŠVP. Já si myslím, že pokud máme zpracovaný IVP a dítě ho plní a zvládá, má na 1 nárok i když neobsáhne stejné učivo jako ostatní děti. Jak hodnotíte integrované děti u Vás? :?:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: stř 06. dub 2011 23:14:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
A jak to máte popsáno v ŠVP nebo v příslušné části školního řádu? Je velký omyl, že "očekávané výstupy" v ŠVP má někdo "splňovat" - jde o cíle pro učitele, nikoliv nějaké standardy určené pro hodnocení žáků. Takže jednička je zcela v pořádku. Ovšem kdybyste používali slovní hodnocení, na které má takový žák nárok, nemuseli byste tento problém řešit...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 5:27:30 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
V naší škole hodnotíme slovně až do deváté třídy. Takže problémy (a to nejen u integrovaných žáků :? )nastávají až v deváté třídě, kdy MUSÍME převést slovní hodnocení na klasifikaci pro účely přijímacího řízení na střední školy. Navíc mi bylo řečeno, že integrovaný žák má nárok na známku pouze o stupeň lepší u předmětů, kde jeho handicap jeho výkon přímo ovlivňuje. Samozřejmě by bylo řešením, kdyby střední školy akceptovaly kopie slovních hodnocení namísto klasifikace.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 7:14:00 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
Diskuze směřuje vůbec k úvaze nad smyslem známek. Podle mého názoru, když dítěte pracuje na horní hranici svých možností, má nárok na jedničku, ať se výstupům blíží nebo ne. Určitě všichni zohledňujeme snahu, a když integrovaný žák dělá co může a na co má, proč ho demotivovat horší známkou. Tady ovšem může učitel narazit..."proč on (integrovaný žák) má jedničku a já (snažící se trojkař, který na víc nemá, kdyby se rozkrájel) ji nedostanu". Dá se toto dětem vysvětlit?

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 14:57:04 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Mluvíme o hodnocení integrovaných žáků s IVP? Ale nárok na "zohlednění" mají i další žáci bez IVP: §16 Při hodnocení žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami se přihlíží k povaze postižení nebo znevýhodnění. Tedy např. všechny stupně a stupínky dyslexie. Myslím, že při běžné klasifikaci je vlastně nemožné tohle všechno smysluplně rozlišit. Integrovanému s IVP jeden stupeň, ostatním půl, čtvrt? A nezapomeňme na zlaté pravidlo: kdo vstoupí do PPP, ten si vždy nějakou úlevu odnese. Bohužel pro praxi velice vágně popsanou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 21:17:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14. zář 2009 16:32:02
Příspěvky: 14
Radek Sárközi píše:
Ovšem kdybyste používali slovní hodnocení, na které má takový žák nárok, nemuseli byste tento problém řešit...

S tím samozřejmě souhlasím, slovní hodnocení je nejlepší řešení, musí o něj ale požádat rodiče a ti to i přes mé nabídky za 3/4 roku neudělali.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 21:21:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14. zář 2009 16:32:02
Příspěvky: 14
Mgr. Lenka Říhová píše:
Podle mého názoru, když dítěte pracuje na horní hranici svých možností, má nárok na jedničku, ať se výstupům blíží nebo ne. Určitě všichni zohledňujeme snahu, a když integrovaný žák dělá co může a na co má, proč ho demotivovat horší známkou. Tady ovšem může učitel narazit..."proč on (integrovaný žák) má jedničku a já (snažící se trojkař, který na víc nemá, kdyby se rozkrájel) ji nedostanu". Dá se toto dětem vysvětlit?

Mám úplně stejný názor, pracuje na maximu, do puntíku plní IVP, připravuje se víc, než ostatní děti a proto si 1 zaslouží. Vysvětlení ostatním dětem se mi zatím daří, nejsem si ale jistá, zda s přibývajícím věkem nebudou "protesty" silnější. Jsme teprve ve 3. třídě.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 21:28:05 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Mgr. Lenka Říhová píše:
Diskuze směřuje vůbec k úvaze nad smyslem známek. Podle mého názoru, když dítěte pracuje na horní hranici svých možností, má nárok na jedničku, ať se výstupům blíží nebo ne. Určitě všichni zohledňujeme snahu, a když integrovaný žák dělá co může a na co má, proč ho demotivovat horší známkou. Tady ovšem může učitel narazit..."proč on (integrovaný žák) má jedničku a já (snažící se trojkař, který na víc nemá, kdyby se rozkrájel) ji nedostanu". Dá se toto dětem vysvětlit?

Ahoj!
Budu trochu za rejpala. Neuchylujeme se ale zase tím pomyslným "kyvadlem úvah" až moc na jednu stranu? Vždyť ty děti přeci ve třídě vidí, slyší a porovnávají své výkony. Nevypěstujeme v nich až moc silný dojem, že jim společnost musí vždy ustupovat a zohledňovat?
Zkušenost z jedné školy pro neslyšící: děti se nechtějí učit odzírat, protože přeci ostatní lidé jsou povinni jim porozumět znakovou řečí. Vždyť oni na to mají právo! Ale život je trochu jiný. A musí se na něj připravit.
Souhlasím ale s Vámi, že i tyto děti musí zažít úspěch a být oceněny za pokrok, který dosáhly. Ale cílem by mělo být, aby svůj handikep vyrovnaly.

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 22:44:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14. zář 2009 16:32:02
Příspěvky: 14
Mgr. Jan Zouhar píše:
Ale cílem by mělo být, aby svůj handikep vyrovnaly.

S tímto lze jen souhlasit, proto je integrujeme, aby se co nejlépe připravily na běžný život. Ale nejen pro dítě je důležitý pocit úspěchu a ocenění jeho snahy.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení integrovaných žáků
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 23:48:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Zeptám se takto: Jakou známku z tělocviku by měl dostat žák na vozíčku?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: