Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Dítě s ADHD na ZŠ https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=331&t=7887 |
Stránka 3 z 8 |
Autor: | Mgr. Hana Pilařová [ čtv 13. kvě 2010 18:10:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
po asi dvou či třech letech jsme přesvědčili úřady, že asistentka je nutnost |
Autor: | Pavlína Hublová [ čtv 13. kvě 2010 20:01:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
I kdyby se mi podařilo vyhádat asistenta, asi bych se za něj styděla. Jak jsem už psala výše, máme ve škole dívčinu s mnohem většími problémy (hraniční IQ, problémy se sebeobsluhou), v paralelní třídě chlapečka, který téměř nevidí (ale rodiče si to nechtějí přiznat, takže čte jen m, l, a - dál se nedostal) a je téměř průsvitný (slaboučký, rozklepaný...). Můj chlapec s ADHD se s nimi nemůže vůbec poměřovat - je to sporťák, dokáže se o sebe postarat, když se zadaří, tak je i funkční ve vyučování (už jsem psala), takže je vlastně oproti těm dvěma úplně v pohodě. To mé skuhrání neberte zas tak vážně, prosím . |
Autor: | Mgr. Hana Pilařová [ čtv 13. kvě 2010 20:22:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
Když jsem se tě ptala, jak se k asistentům staví PPP, tak jsem to myslela obecně na ty případy, které máte ve škole, ne jen na tvého chlapce. |
Autor: | Pavlína Hublová [ pát 14. kvě 2010 19:06:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
Mgr. Hana Pilařová píše: Když jsem se tě ptala, jak se k asistentům staví PPP, tak jsem to myslela obecně na ty případy, které máte ve škole, ne jen na tvého chlapce. Aha, tak to je jiná. No, jak už jsem psala, tak druhým rokem bojujeme o asistenta do 3. třídy k dívčině. Podrobnosti bohužel neznám, nejsem v tom zainteresovaná. |
Autor: | Lucie Slejšková [ ned 16. kvě 2010 17:24:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
Pavlíno, píšeš, že bojujete o asistenta. Co jste museli udělat, abyste o něj mohli zažádat? A na čem to nyní vázne? Může škola žádat o asistenta i k žákovi s ADHD? |
Autor: | Mgr. Hana Pilařová [ ned 16. kvě 2010 17:31:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
Lucko .. u nás to funguje tak, že pokud PPP či SPC doporučí asistenta na základě vyšetření dítěte, žádáme po doručení zprávy rodičem na kraji o zřízení funkce asistenta pedagoga a o příslušné finanční prostředky. Pokud naši žádost schválí, pak většinou přizná úvazek ve výši týdenního počtu hodin žáka (tedy ne plný úvazek). V současné době u nás pracuje asistentka u dítěte s ADHD a doporučení PPP platí i pro příští školní rok. |
Autor: | Lucie Slejšková [ ned 16. kvě 2010 17:51:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
Hanko, díky za odpověď. Takže tomu rozumím tak, že první krok je vyšetření žáka v PPP, pokud ta doporučí asistenta, tak žádost na kraj. Žádost si může škola prostě napsat sama podle sebe? A jak bys hodnotila přínos asistenta u dítěte s ADHD? Je to výrazná pomoc? S čím asistent hlavně pomáhá? Kde je ho nejvíc třeba? |
Autor: | Mgr. Hana Pilařová [ ned 16. kvě 2010 18:22:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
V žádosti uvádíme proč žádáme, kolik hodin by měl asistent s dítětem pracovat, pokud je třeba i čas na přípravu pomůcek (což u dítěte s ADHD není, ale např. u dítěte slabozrakého musí asistent zvětšovat pracovní listy ap.), žádáme i úvazek na nepřímou práci, účetní připraví podklady pro finanční ohodnocení a vyčíslí potřebné mzdové prostředky, pokud se předpokládají i další výdaje (spec. pomůcky), pak se snažíme vyčíslit i tyto náklady. K žádosti pak přikládáme kopii zprávy PPP. Myslím, že když jsem hledala nějaké podklady k integracím, tak některé kraje měly na stránkách informace, co má žádost obsahovat. Můj pohled na činnost asistenta u dítěte s ADHD (v našem případě) * poskytuje dítěti potřebnou pozornost, kterou by mu učitel - vzhledem k dalším dětem - nemohl věnovat v takové míře, v jaké je třeba * je tím, kdo může v případě potřeby, s dítětem vyjít ze třídy - ona dost často stačí chvilka klidu bez dalších očí a je po problému, ale učitel prostě nemůže opustit zbytek třídy a dítě uklidňovat * udržuje pozornost dítěte směrem k činnostem, které má dítě dělat * úzce spolupracuje s rodiči a je prostředníkem mezi školou a rodinou Ne vždy je asistent vidět, pokud dítě pracuje a je zaujato činností, pak může být postavou v pozadí - problém je, že nikdy nevíte, kdy se situace změní a kdy dítě, co napadne my jsme rádi, že dítě asistentku má |
Autor: | Mgr. Hana Pilařová [ úte 18. kvě 2010 21:01:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
Z publikace: Jucovičová D. + kol.: Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, Nakladatelství D + H, 1. vydání, Praha 2009. U dětí s ADHD:
umožnit dítěti pohybové uvolnění (např. nechat rozdat sešity ..) pracovat po kratších a častěji se střídajících úsecích umožnit dítěti změnu pracovní polohy, činnosti umožnit krátký odpočinek, relaxaci v případě nezdaru dát možnost opravy snažit se o vytvoření vstřícné atmosféry ve třídě v zasedacím pořádku najít méně rušivé místo v případě problémů dohlédnout na zaznaměnávání DÚ respektovat projevy ADHD vhodnou motivací vést dítě k nácviku sebekontroly a seberegulace oceňovat drobné pozitivní prvky v chování dítěte |
Autor: | Jana Kneřová [ stř 19. kvě 2010 6:48:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dítě s ADHD na ZŠ |
Pokud jde o asistenta, tak mám dojem, že bude možné požádat o finanční prostředky pomocí "šablon". http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/e ... projektu-4 O šablonách diskutujeme zde. |
Stránka 3 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |