Návštěvník píše:
Zora Syslová píše:
 Naopak – mně připadá docela logické, že když chci u dětí rozvíjet dovednosti, jakými je řešení problému či schopnost  naučit se rozhodovat, musím cíleně připravovat takové podmínky a činnosti, í?
A to mi tedy řekněte jak rozvíjíte kompetenci k učení. to by mne tedy hodně zajímalo.
Pokusím se uvést pár příkladů, jak se snažím rozvíjet u dětí kompetence k učení: 

 chválím děti, když se jim něco povede, ale i za maličkosti 

 snažím se zařazovat experimenty a pokusy do výchovně vzděšlávacího procesu, které jsou u dětí velmi oblíbené 

 chodíme pravidelně do obecní i městské knihovny 

 mám v zásobě pracovní listy pro předškoláky k různým tématům, děti ví kde je najdou
a při různých dalších činnostech, je to všechno tak provázané, že se to nedá takhle striktně oddělit
Př. dítě si prohlíží encyklopedii zvířat s kamarádem, povídají si o obrázcích zvířat, které tam vidí, povídají si o zkušenostech se zvířaty z domácího prostředí, počítají pavoučí nohy, . . .
Ke které kompetenci teď dítě směřuje 
 Odpověděla jsem Vám na Vaši otázku 
