Vážení,pracuji jako asistentka pedagoga na ZŠ od března předešlého školního roku. Mám pedagogické vzdělání (SŠ) a praxi ve speciálním školství. Můj svěřenec má kombinovanou vadu řeči, je snadno unavitelný a trpí také nemocemi, které mu brání dobře dýchat. Velká nosní mandle (rodiče ji odmítají nechat vyjmout), časté bronchitidy, alergická rýma. S chlapcem jsme udělali velký kus práce. Především ve zkvalitnění řeči, čtení i psaní. Velký a zásadní problém tkví ve spolupráci s třídní paní učitelkou.Jedná se o paní, jež v oboru pracuje 20 let. Rozhodně oceňuji její kvality jakožto vyučujícího. Bohužel, pokud mám posoudit přístup k dětem, velmi kulantně řečeno, spíš by se hodila jako zaměstnanec armády. V závěru loňského školního roku jsem s ní zažila několik excesů, kdy se chovala k dětem velmi hrubě a necitlivě. Evidentně jisté žáky zvýhodňuje oproti jinými. Mého svěřence označila slovem debil. Bohužel jsem to nedokázala přehlížet a toto jsem jí vytkla. Od té doby mám v práci peklo. Což o to, já se s tím srovnám, jsem dospělá. Bohužel náš konflikt, který je dle mého výhradně osobního rázu, a to především z její strany, poškozuje mého svěřence. Aby se mnou nemusela dýchat stejný vzduch,připravila pro mého svěřence IVP, který se odehrává výhradně mimo třídu. Pouze výchovy tento žák tráví s ostatními dětmi.Jestliže byl díky svým handicapům částečně vyloučen z kolektivu,je jeho vyloučení nyní takřka absolutní. Čj, Ma, Aj, ČAS všechny tyto předměty musíme odcházet do jiných (volných tříd) a chlapcovu výuku vedu já samostatně. Nemám s tím problém, nicméně, můj svěřenec je tímto poškozen. Sám se mi svěřil , že se cítí osamělý, bez přátel. V poslední době začíná ve třídě o přestávkách docházet i k jeho šikaně. S panem ředitelem není možno toto konzultovat, Plně stojí na straně paní učitelky. Chápu, Učitele sem do odlehlé vísky v pohraničí by sháněl hůř, než asistenta. Komunikace s paní učitelkou je nemožná, obvzlášť, pokud by se měla týkat nějakých jejích nedostatků. Jde o typ člověka, jež je přesvědčen o vlastní dokonalosti. Co si mám počít ?
|
|