Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Namísto inkluze, segregace
PříspěvekNapsal: pon 02. říj 2017 10:26:58 
Vážení,pracuji jako asistentka pedagoga na ZŠ od března předešlého školního roku. Mám pedagogické vzdělání (SŠ) a praxi ve speciálním školství. Můj svěřenec má kombinovanou vadu řeči, je snadno unavitelný a trpí také nemocemi, které mu brání dobře dýchat. Velká nosní mandle (rodiče ji odmítají nechat vyjmout), časté bronchitidy, alergická rýma. S chlapcem jsme udělali velký kus práce. Především ve zkvalitnění řeči, čtení i psaní. Velký a zásadní problém tkví ve spolupráci s třídní paní učitelkou.Jedná se o paní, jež v oboru pracuje 20 let. Rozhodně oceňuji její kvality jakožto vyučujícího. Bohužel, pokud mám posoudit přístup k dětem, velmi kulantně řečeno, spíš by se hodila jako zaměstnanec armády. V závěru loňského školního roku jsem s ní zažila několik excesů, kdy se chovala k dětem velmi hrubě a necitlivě. Evidentně jisté žáky zvýhodňuje oproti jinými. Mého svěřence označila slovem debil. Bohužel jsem to nedokázala přehlížet a toto jsem jí vytkla. Od té doby mám v práci peklo.
Což o to, já se s tím srovnám, jsem dospělá. Bohužel náš konflikt, který je dle mého výhradně osobního rázu, a to především z její strany, poškozuje mého svěřence. Aby se mnou nemusela dýchat stejný vzduch,připravila pro mého svěřence IVP, který se odehrává výhradně mimo třídu. Pouze výchovy tento žák tráví s ostatními dětmi.Jestliže byl díky svým handicapům částečně vyloučen z kolektivu,je jeho vyloučení nyní takřka absolutní. Čj, Ma, Aj, ČAS všechny tyto předměty musíme odcházet do jiných (volných tříd) a chlapcovu výuku vedu já samostatně. Nemám s tím problém, nicméně, můj svěřenec je tímto poškozen. Sám se mi svěřil , že se cítí osamělý, bez přátel. V poslední době začíná ve třídě o přestávkách docházet i k jeho šikaně. S panem ředitelem není možno toto konzultovat, Plně stojí na straně paní učitelky. Chápu, Učitele sem do odlehlé vísky v pohraničí by sháněl hůř, než asistenta. Komunikace s paní učitelkou je nemožná, obvzlášť, pokud by se měla týkat nějakých jejích nedostatků. Jde o typ člověka, jež je přesvědčen o vlastní dokonalosti. Co si mám počít ?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Namísto inkluze, segregace
PříspěvekNapsal: stř 11. říj 2017 6:56:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 28. bře 2012 13:15:42
Příspěvky: 33
Dobrý den, řešení tohoto problému z Vaší pozice asistenta pedagoga se jeví jako obtížné. Za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání na škole jako celku je totiž zodpovědný ředitel školy, který podle Vašeho názoru popisovanou situaci neřeší. Porušení povinností vyplývajících z jeho činností, úkolů a pravomocí na vedoucím pracovním místě ředitele je zjišťováno inspekční činností České školní inspekce nebo zřizovatelem. V mnoha případech (podobných tomuto) se koná inspekční činnost na základě stížnosti jednotlivců (zákonných zástupců žáka, zaměstnanců školy…). Česká školní inspekce prověřuje jednotlivá tvrzení uvedená ve stížnosti a výsledek šetření předává zřizovateli k dalšímu řízení. Ten informuje Českou školní inspekci o vyřízení stížnosti a o případných opatřeních přijatých k nápravě.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron