Včera jsme se o tomto tématu bavili na kulatém stole Centra školského managementu, brzy se snad objeví i prezentace z něj (
www.csm-praha.cz/cs/kulaty-stul-3).
Méte pravdu - čerstvý(/-á) absolvent(-ka)
- neví, jak se zapisuje do střídnice a do školní dokumentace vůbec
- neovládá "chod školy"
- nezná školskou legislativu
- bojí se zeptat kolegů, aby nevypdadal(-a), že neví to, co má vědět
- objeví-li se výjimečný žák, je z toho vedle
- v nestandardní situaci neví, co má dělat
- ale aspoň už z té fakulty ví, co je RVO a ŠVP.
Tak to je a ředitelé to dobře vědí. Takhle začínalo mnoho učitelů a ředitelů. Takže neztrácejte hlavu a nebojte se zeptat. A když se něco pokazí, tak je to pokažené, ale není to důvod, aby kvůli tomu začínající učitel zdrhal ze školství!! A pokud Vám nepřidělí "uvádějícího učitele", třeba proto, že nikoho vhodného či ochotného ve škole nenašli, je to chyba procesu vedení.
Někteří absolventi, kteří nesehnali místo, nastupují ma místo asistenta - je to dobrá zkušenost, alemylím, že za tu 8. platovou třídu by to nestálo, když jako učitelka můžete mít 11. nebo 12.