Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Asistent a škola
PříspěvekNapsal: čtv 07. čer 2012 13:07:40 
Dobrý den,
potřebovala bych poradit.Mám postiženého syna s autismem a navštěvuje speciální třídu na ZŠ,1.ročník.
Ve školce jsme měli asisentku pedagoga,která s námi přešla i na školu.Ale o mého syna se stará minimálně,protože dle paní učitelky ji můj syn nepotřebuje tolik jako jiný žák,asistentka je prý její podřízená a ona musí plnit její příkazy a tak se stará o toho druhého žáka.Mému synovi přidělili jinou na tři dny v týdnu.Bojuji s tím už od začátku škoního roku.Dá se s tím něco dělat?Nebo se s tím máme smířit a syn si zvykat na novou?Přijde mi,že bojuji s větrným mlýnem.Děkuji Boturová


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 4
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Asistent a škola
PříspěvekNapsal: pát 08. čer 2012 13:13:42 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Dobrý den paní Boturová,
požádala jsem o konzultaci kolegyni Ing. Renatu Votavovou a zde jsou její odpovědi:
Renata Votavová píše:
Hlavními činnostmi asistenta pedagoga dle § 7 odst. 1 vyhlášky č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, ve znění pozdějších předpisů, je pomoc pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti, pomoc při komunikaci se žáky a zákonnými zástupci, podpora žákům při přizpůsobení se školnímu prostředí, pomoc žákům při výuce a při přípravě na výuku, pomoc žákům s těžkým zdravotním postižením při sebeobsluze a pohybu během vyučování. Konkrétní náplň práce – rozsah a rozpis jednotlivých činností pro asistenta pedagoga stanoví na základě Informací MŠMT k nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě č. j. 20 499/10-15 ředitel školy na základě doporučení SPC, podmínek školy a skutečných potřeb žáka.

Renata Votavová píše:
Při řešení Vašeho problému naleznete více podkladů v materiálu Informace MŠMT č. j. 14 453/2005-24 (Věštník MŠMT č. 10/2005) a v publikaci Základní informace k zajištění asistenta pedagoga do třídy, v niž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením, aktualizovaná verze č. j. 23 757/2010-27-IPPP.

Dále dodává:
Renata Votavová píše:
Ve Vašem případě bych doporučila pokračovat v komunikaci s paní učitelkou žáka o potřebách Vašeho syna s autismem z pohledu zákonného zástupce, o specifikách tohoto postižení, o Vašem nepochopení personálních změn ve třídě. Doporučila bych i možnost
náslechu v hodině a opětovné diskuze. Pokud pro Vás nová opatření nebudou pochopitelná, domnívám se, že je možné požádat ředitele školy o informaci, zda byla zohledněna všechna doporučení pracovníků školského poradenského zařízení, která se v podkladech k žádosti o asistenta pedagoga dotýkají i obsahu pracovní činnosti asistenta pedagoga a rozsahu jeho činnosti. Domnívám se, že školské poradenské zařízení poskytne Vám i škole další potřebné informace ohledně potřeb Vašeho syna v oblasti poskytované podpůrné služby asistenta.

Pomohly Vám?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: