Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Asistent a škola https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=363&t=20309 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | mboturova [ čtv 07. čer 2012 13:07:40 ] |
Předmět příspěvku: | Asistent a škola |
Dobrý den, potřebovala bych poradit.Mám postiženého syna s autismem a navštěvuje speciální třídu na ZŠ,1.ročník. Ve školce jsme měli asisentku pedagoga,která s námi přešla i na školu.Ale o mého syna se stará minimálně,protože dle paní učitelky ji můj syn nepotřebuje tolik jako jiný žák,asistentka je prý její podřízená a ona musí plnit její příkazy a tak se stará o toho druhého žáka.Mému synovi přidělili jinou na tři dny v týdnu.Bojuji s tím už od začátku škoního roku.Dá se s tím něco dělat?Nebo se s tím máme smířit a syn si zvykat na novou?Přijde mi,že bojuji s větrným mlýnem.Děkuji Boturová |
Autor: | Pavlína Hublová [ pát 08. čer 2012 13:13:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Asistent a škola |
Dobrý den paní Boturová, požádala jsem o konzultaci kolegyni Ing. Renatu Votavovou a zde jsou její odpovědi: Renata Votavová píše: Hlavními činnostmi asistenta pedagoga dle § 7 odst. 1 vyhlášky č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, ve znění pozdějších předpisů, je pomoc pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti, pomoc při komunikaci se žáky a zákonnými zástupci, podpora žákům při přizpůsobení se školnímu prostředí, pomoc žákům při výuce a při přípravě na výuku, pomoc žákům s těžkým zdravotním postižením při sebeobsluze a pohybu během vyučování. Konkrétní náplň práce – rozsah a rozpis jednotlivých činností pro asistenta pedagoga stanoví na základě Informací MŠMT k nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě č. j. 20 499/10-15 ředitel školy na základě doporučení SPC, podmínek školy a skutečných potřeb žáka. Renata Votavová píše: Při řešení Vašeho problému naleznete více podkladů v materiálu Informace MŠMT č. j. 14 453/2005-24 (Věštník MŠMT č. 10/2005) a v publikaci Základní informace k zajištění asistenta pedagoga do třídy, v niž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením, aktualizovaná verze č. j. 23 757/2010-27-IPPP. Dále dodává: Renata Votavová píše: Ve Vašem případě bych doporučila pokračovat v komunikaci s paní učitelkou žáka o potřebách Vašeho syna s autismem z pohledu zákonného zástupce, o specifikách tohoto postižení, o Vašem nepochopení personálních změn ve třídě. Doporučila bych i možnost náslechu v hodině a opětovné diskuze. Pokud pro Vás nová opatření nebudou pochopitelná, domnívám se, že je možné požádat ředitele školy o informaci, zda byla zohledněna všechna doporučení pracovníků školského poradenského zařízení, která se v podkladech k žádosti o asistenta pedagoga dotýkají i obsahu pracovní činnosti asistenta pedagoga a rozsahu jeho činnosti. Domnívám se, že školské poradenské zařízení poskytne Vám i škole další potřebné informace ohledně potřeb Vašeho syna v oblasti poskytované podpůrné služby asistenta. Pomohly Vám? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |