Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte se
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=363&t=8001
Stránka 2 z 2

Autor:  Vlaďka [ pát 10. pro 2010 9:47:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

můj email je vittoria@seznam.cz
Vlaďka

Autor:  Jana Kneřová [ úte 14. pro 2010 12:56:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Pro naše učitele ve speciálních školách je někdy těžké vyrovnat se s malým pokrokem žáků? Mluvili jsme o tom v jednom tématu. Pro zajímavost, klikněte zde.

Zajímalo by mě, jak se s tímto vyrovnávají kolegové v Itálii.

Autor:  Návštěvník [ úte 21. pro 2010 9:25:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobry den,
dle meho mineni, kdyz s beznym ditetem udelate to a to za jeden den a pochopi to, je to radost a jde se dal. A bere se to za normalni, ucivo pochopeno, zvladnuto, prejdeme na novou latku. Dite se specialnimi vzdelavacimi potrebami ucite jeden pojem nekolik tydnu a kdyz jej pak zvladne-prijme-pochopi je to velka radost a uzasne sebenaplneni.
Pekne svatky
Vladka

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ úte 21. pro 2010 13:41:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Domnívám se, že bychom problém měli rozdělit:
1. co přináší inkluze postiženému dítěti
2. co přináší inkluze zbytku třídy

Pokud se týká bodu 1, nemohu se zbavit dojmu, že speciální škola s šesti - sedmi žáky může vytvářet pro žáka lepší podmínky pro učení. Sociální aspekt ale mluví proti: děti si určitě často uvědomují svou vyřazenost.
Pokud se týká bodu 2, je jasné, že soužití s takovými dětmi je ohromně cenné. Bereme je mezi sebe, učíme se je respektovat a pomáhat jim.
Aby mohla inkluze fungovat, jsou potřebné podmínky: sama paní kolegyně z Itálie hovořila o 16 dětech ve třídě. Mohli bychom s tím počítat při zavedení inkluze u nás?

Autor:  Návštěvník [ ned 26. pro 2010 12:11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobry den,
hned na uvod preji vsem pekny zbytek vanoc.
Co se tyka posledniho prispevku v teto souvislosti mne napada jeden priklad za vsechny, ktery bych zde rada uvedla. Kdyz, jiz zmineny 16.lety chlapec, ma moznost ve skole pracovat ve skupine deti s hendikem ( ve skole je jich hodne a obcas se vytvari spolecne aktivity ), pripominam, ze je mentalne na urovni 4 - 6 let, nikdy do skupiny nechce jit. Kdyz se ma rozhodnout, zda-li zustat ve tride se svymi tzv. normalnimi spoluzaky nebo jit do skupiny, vzdy se rozhodne pro svoji tridu. Upozornuji na fakt, ze se rozhoduje instinktivne nikoliv rozumove. Takze k prvnimu bodu pana magistra musim odpovedet, ze je mu lepe, tam kde je.
Jasne je, ze inkluze v Cr musi prijit spolecne se zakony. To znamena, kdyz je ve tride dite s hendikepem, trida musi mit jen urcity pocet zaku. Coz je ve finale pozitivni pro vsechny strany. Ocekavat ovsem, ze se nejprve udelaji zakony a pak zacne fungovat proces je nemyslitelne, predpokladam, ze by se timto zpusobem neudelalo nikdy nic. Ze by se zamestnali ve ve skolach specialni pedagogove a cekalo se na prijmuti deti, je velmi nepravdepodobne, takze je potreba zacit nekde jinde a nejak jinak.
Preji pekny zbytek dne
V.Krskova

Autor:  Mgr. Irena Savková [ pon 07. úno 2011 11:45:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobrý den,
téma velmi zajímavé a přínosné! Kde jsou prosím děti s těžkým kombinovaným postižením? Plní také povinnou školní docházku? Jakou formou?
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den
Irena

Autor:  Dana Batelková [ pon 07. úno 2011 12:24:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Mluví se v této diskusi o spoustě pozitivního. Osobně jako člověku se mi nejvíce líbí nejen to, že se "jakkoli postižení žáci cítí lépe ve společnosti s těmi "normálními", ale především to, že se cítí "normálně" ostatní žáci i pedagogové s nimi.
Přesto, pokud nejde o nejtěžší postižení, nějaký výstup, teoretický nebo praktický, ze vzdělávání, je přece pro tyto žáky rovněž strašně důležitý. Důležitější než pro zdravé.
Škola jim jednou skončí a budou se zařazovat do reálného světa.
Jak to v Itálii tyto dvě potřeby propojují? Aby je zařadili pro ně co nejlépe.

Autor:  Návštěvník [ pon 07. úno 2011 14:27:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobry den,
samozrejme, ze ze vzdelavani jsou vystupy. Dite jede podle IVP, dostava hodnoceni a posleze vysvedceni.
Vladka

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/