Páni, toto nevím, jestli je tomožno pojmout v takovémto formátu, ale přece se o něco pokusit můžeme.
Nejprve něco ke čtení:
1. vládní politika - Koncepční materiál (
http://goo.gl/B7i2n)
2. nadrezortní nástroj vládní politiky (vedle sociálního systému, politiky zaměstnanosti, povinného vzdělávání, systému bezpečnosti aj. - Agentura:
http://www.socialni-zaclenovani.cz/)
Vzdělávání není osamoceno a nemůže být popisováno bez nadrezortní perspektivy. Co se samotného vzdělávání týče, debata zatím nemá z čeho vycházet, protože školství a škola si dosud nevyjasnily odpověď na zásadní otázku:
své místo v integraci společnosti. Musíme si sami odpovědět, zda chápeme školství jako integrační nástroj (cíl školství - vzdělaní lidé podle jejich schopností) a nebo nástroj segregační (např. Botlík, O., Dobeš..., LN, příloha Orientace, 11. 12. 2010, s. 27), rozdělující "zrno od plev", měřící výkon a v tomto kontextu jen velmi málo schopný mobilizovat zdroje a podat cílenou pomoc.
Dokud bude školství zaměřené jen na dobré žákyně
, bude informačně přetěžuící, činnostně zcela nedostatečné a zaměřené bůhví na co, jen ne na úspěch v životě každého žáka, budeme myslím moci nadále takto debatovat...