Dobrý den, myslím, že v oblasti pro jemnou morotiku se fantazii meze nekladou - kromě osvědčených cviků z příruček pro učitele je možné použít všechno, co dětem jejich "tlapky" procvičí - stavění domečků z nejrůznějších papírových krabiček ( od zápalek, léků , čajů, sýrů...), vytváření tvarů ze šišek, kaštanů, šípků tak, že uč. nakreslí na velkou čtvrtku např. kruh a dítě ho poklade, hry s nejrůznějšími míčky - rozmanité úchopy, předávky, kutálení, nadhazování..., vkládaní malých předmětů na určené místo - např. opět kaštany do prázného vnitřku bonboniéry, do různých tubusů, úchopy kousků papíru pinzetou, trhání papírů na proužky, muchlání do papírových koulí a následné házení s nimi, poznávání povrchů hmatem - kousek vaty, kamínek, šiška, mušle, fazole, guma..., foukání do peříček, která se znovu chytají do dlaně, hledání předmětu schovaného v míse se zrním, "přelévání" zrní naběračkami na polévku z jedné nádoby do druhé, kreslení prstem v podnosu s pískem, kreslení mokrou houbou na tabuli, přelévání vody do láhví za pomoci trychtýře, nasávání vody injekční stříkačkou, samostatné ořezávání pastelek, zkrátka cokoli vás nebo děti napadne. Možné je samozřejmě pracovat i s prof. pomůckami , např. míčky s pichlavým masírovacím povrchem, které koupíte ve zdravot. potřebách. Záleží samozřejmě na stupni postižení dítěte, je ale možné začlenit tato cvičení do praktického života - zavazování tkaniček, zapínání zipů, skládání oblečení, zalévání květin... Zdravím, M. Králová
|
|