Miroslav Melichar píše:
Představa laiků o jakési "praktické chemii" je bohužel naivní. Praktickou ch. ve výuce třeba reprezentuje složení kypřícího prášku do pečiva, ale co pomůže tato znalost při pečení? Praktická chemie jsou dnes hlavně léky, ale bližší informace o nich znamenají hlubokou teorii. Podobně třeba správná výživa - např. otázka vyšších mastných kyselin.
Pane kolego, když už se začínám radovat, že je tu po dlouhé době nesouhlas s Vaší koncepcí, povede se Vám mě přesvědčit. Nesouhlasím tak napůl

Spousta praktických poznatků je založena na učení miskoncepcí, to máte pravdu. V učivu chemie ale najdeme praktično v tom, co učíme, už u složení směsí . Ano, moc toho nebude u suspenze či aerosolu, přesto ale budeme mluvit řečí, které žáci rozumí (pěna, emulze, při výběru příkladů i u výpočtů).
Nejde tedy o to, jestli žáci rozumí mastným kyselinám až do acetylcoenzymu A vycházejícího z Lynenovy spirály, ale o to, že ví, že jde o oxidaci, a tak vyhodnotí zumbu a podobné výstřelky jako tahák na peníze a nikoli možnost zhubnout. Je to vlastně stejné i u projektové výuky - hlavně reálný výsledek. Ten můžeme získat i bez hlubokých znalostí.
Hezký den.
