Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: čtv 25. říj 2012 21:50:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Miroslav Melichar píše:
Nevnímám to zcela tak, že pan Krupka oponuje hlavně nebo výhradně mě.


Přesně tak. S panem Melicharem v podstatě zcela souhlasím, jen jsem připojil svůj názor na praxe studentů, který byl jiný od jeho. Po bližším vysvětlení vidím, že i názor na praxe studentů máme podobný.

_________________
Petr Krupka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: čtv 25. říj 2012 22:00:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Zítra máme reflexi praxí, tak jsem zvědav, jak to vnímají samotní aktéři :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: čtv 25. říj 2012 22:35:19 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Pánové, jestli mohu jen tak špitnout svou představu, když zrovna mlčíte, tak mně by se nejvíc líbilo, kdyby se nenafukovaly obsahy chemie na ZŠ, spíše naopak. U nás ve škole učíme chemii od 7. třídy, a snažíme se o maximálně fenomenologickou výuku, jestli to tak mohu nazvat, ze které se teprve vyvozují závěry a zobecňuje se (samozřejmě to nelze aplikovat absolutně).
Více teoretická, abstraktní výuka by mohla počkat až na SŠ, nebo ne?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: čtv 25. říj 2012 22:38:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Těšil jsem se, že zde budou diskutovat studenti, ale to se bohužel nestalo, což je mi líto... Jako laikovi se mi zdá, že zde vystupující učitel chemie považuje za důležité učivo v podstatě VŠECHNO. To považoval i náš učitel chemie na gymnáziu. Výsledkem jeho snažení bylo, že např. já si nepamatuji z chemie NIC, ačkoliv jsem měl jedničky. :-D


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: pát 26. říj 2012 7:11:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Pane kolego, myslím, že byste se divil, jak bysme zase my zhodnotili nesmyslné biflování seznamu autorů a děl. Někdo se bude muset na současný obsah vzdělávání podívat střízlivýma očima. Pan dr. Hausenblas to nedávno ve svém blogu udělal s pravopisem, tak ještě tedy tu literaturu :)
Že je podobného redukujícího pohledu schopna už i současná akademická i učitelská garnitura, dokládá např. na UK PedF nejmenovaná paní docentka, která tvrdí, že běžnému člověku stačí znát 10 letopočtů k naší historii a 10 ke světové. Kolik jsme se jich museli učit myy? :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: pát 26. říj 2012 8:27:33 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Obávám se, že běžnému člověku není potřeba žádný letopočet ani z našich, ani ze světových dějin (pokud nemáte na mysli vlastní narozeniny). Ale kdo je vlastně ten běžný člověk?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: pát 26. říj 2012 8:46:36 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Obávám se, že žádné střízlivé oči nikde nevidím: každý si fedruje to "své", a dokonce s tím "svým" přicházejí další a další (etikové, finančníci, vojáčci...). Na jedné straně znějí hlasy volající po redukování učiva (já bych vyškrtal i to nezávazné učivo z RVP) a nesmyslných seznamů (autorů, letopočtů, živočichů nebo chemických látek), na druhé bijí na poplach zastánci "znalostí" (a jednotných osnov a předmaturitních zkoušek). Budeme muset hledat střední cestu, smířit oba krajní tábory, komplexně revidovat RVP ZV a jasně v něm (a právě v něm a ne v přílepcích jako vzorové osnovy nebo standardy) pojmenovat, co by měli žáci znát a co umět.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: pát 26. říj 2012 8:46:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
V hodinách literatury se má samozřejmě číst, nikoliv biflovat spisovatele. V hodinách dějepisu se mají analyzovat prameny, nikoliv biflovat letopočty. Co se má dělat v hodinách chemie?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: pát 26. říj 2012 10:06:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. čer 2009 12:14:03
Příspěvky: 80
V hodinách chemie se má přemýšlet. Bohužel je to vnitřní aktivita, kterou můžeme těžko kontrolovat a těžko vnutit. Na rozdíl od matematiky ale jen zlomek toho přemýšlení vyjádřujeme formálním zápisem. Je to nabídka - máme přece demokracii. I pokusy mají sloužit jako podklad k přemýšlení, ne jako atrakce na pouti. Asi i to čtení nebylo ale myšleno jen samo o sobě.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: pát 26. říj 2012 18:43:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
V hodinách češtiny žáci píšou slohovky - vytvářejí tak vlastně nová umělecká díla. Mají analogicky žáci v chemii vynalézat a objevovat nové věci?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron