Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Praxe na SŠ
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=377&t=20791
Stránka 6 z 8

Autor:  Martin Rusek [ pát 26. říj 2012 18:48:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

Konstruovat vlastní poznání, navrhovat vhodné experimenty k ověření hypotéz, kriticky uvažovat o mediálních sděleních apod. Neřekl bych, že něco napsat a nazvat to uměleckým dílem je totéž jako skutečně objevit něco v chemii. :)

Autor:  Radek Sárközi [ pát 26. říj 2012 19:53:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

A toto někdo v chemii učí? Já nic podobného nezažil ani v náznaku...

Autor:  Miroslav Melichar [ pát 26. říj 2012 20:22:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

Co vidí ve výuce chemie kolega Rusek mi také přijde dost nadnesené, ale slohovky jako umělecká díla asi většinou taky. Pokud ano, pak je to více zásluha talentu než školy. Navíc to přece není žádoucí -viz slohové práce ve státních maturitách - tam se přece hodnotí zcela jiné věci.

K jinému tématu: Našel jsem si výňatky z knihy Škody a DOulíka na webu. Čtu tam zcela něco jiného než pan kolega. Na str. 150 se třeba dočtu, že konstruktivistická metoda není vhodná pro žáky, kteří mají spíše sklon přemýšlet, je vhodnější pro aktivisty a pragmatiky orientované spíše na smyslovou zkušenost. Přemýšlivější žáci víc vytěží z tzv. instruktivní výuky.

Autor:  Radek Sárközi [ pát 26. říj 2012 20:41:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

Žáci při slohu rozhodně něco tvoří. Někdy jde o texty umělecké, jindy jde o texty jiného typu. Podstatou je ovšem právě tvorba! Například básnička je umělecké dílo. Ovšemže není každé umělecké dílo kvalitní, může být více i méně povedené... Více se tomuto pojetí výuky věnuje tvůrčí psaní.

Tohle může nabídnout výuka češtiny. Co může nabídnout výuka chemie?

Autor:  Martin Rusek [ pát 26. říj 2012 21:04:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

Miroslav Melichar píše:
Přemýšlivější žáci víc vytěží z tzv. instruktivní výuky.
To tedy rozhodně ne! Nemůžu teď tu pasáž najít, ale řekl bych, že instruktivní přístup žáky zákonitě ubíjí. Přemýšliví se najdou spíše v konstruktivním. Myslím, že to mládenci mysleli spíš tak, že méně přemýšliví budou z konstruktivistické výuky profitovat více.

Autor:  Miroslav Melichar [ pát 26. říj 2012 21:45:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

Co může nabídnout výuka chemie? - Cítím za tím, že asi nic. Ale z nějakého podivného důvodu (ze zvyku?) společnost chemii do škol zařadila. Tak se snažíme tuto objednávku plnit. Učíme žáky např. přesnému a věcnému vyjadřování, porozumění naučného textu. (Mimo jiné, pokud dostaneme šanci, vedeme i laboratorní cvičení a v nich vyžadujeme zpracování protokolů. Je to specifický slohový útvar blízký jiným pracovním zprávám, které bude po mnohdy po absolventech žádat praxe.)

Autor:  Radek Sárközi [ pát 26. říj 2012 22:26:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

No, zatím jste mě pro chemii nezískali... Myslíte, že takto pro ni získáte žáky, aby měli motivaci si něco z chemie zapamatovat, i když ji nechtějí studovat na VŠ?

Autor:  Návštěvník [ sob 27. říj 2012 6:49:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

Jen těžko se získává někdo, kdo se získat nechat nechce.

Autor:  Jana Petrů [ sob 27. říj 2012 7:56:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

Návštěvník píše:
Jen těžko se získává někdo, kdo se získat nechat nechce.
No, a to je možná i většina současných studentů. Tak jak na to? Jak je získáte, když se primárně získat nechtějí nechat?

Autor:  Miroslav Melichar [ sob 27. říj 2012 7:59:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Praxe na SŠ

Pane kolego S., Vaše vytrvalost je obdivuhodná! Zvažoval jste mou otázku, kolik % středoškoláků získá škola pro Seiferta?

Stránka 6 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/