Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Žák nerozumí/nemluví česky. Co s tím? https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=389&t=1063 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | Habesan [ pát 21. zář 2012 8:56:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žák nerozumí/nemluví česky. Co s tím? |
Pro tyhle účely se v minulosti používala latina, pak nevadí, že jiné jazyky mají jiné počty pádů a časů nebo jiné názvosloví. Upřímně řečeno, kolik absolventů ZŠ ví, co je to např.: akuzativ, a kolik to ví učitelů češtiny/anličtiny ? |
Autor: | Mgr. Bc. Jana Vinterová [ čtv 10. zář 2015 19:47:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žák nerozumí/nemluví česky. Co s tím? |
K první otázce z 13. lis. 2009, 20:47; Pavlíny Hublové Ve škole jsme v případech nouze využívali jako podporu komunikace jiného rodiče stejné národnosti, který byl ochoten pomoci nové rodině v začlenění do společnosti, do komunity školy apod. Velmi nám pomohla jeho ochota podílet se na přípravě dokumentů v cizím jazyce pro jinojazyčnou rodinu. Zmíněná rodina, která s námi v počátcích komunikovala velmi obtížně si našla "tetu" - paní, která nám byla k dispozici pro řešení důležitých otázek. Oboustranně jsme však byli trpěliví a snažili jsme se "domluvit". V první řadě nám i rodičům šlo o pohodu a prospívání dítěte. |
Autor: | Mgr. Bc. Jana Vinterová [ ned 18. říj 2015 8:21:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žák nerozumí/nemluví česky. Co s tím? |
Zařazování žáka-cizince do ročníku základní školy: Žáci jsou zařazováni do ročníku zpravidla podle svého věku, popř. o ročník níže. Není dobré žáka zařadit podle znalosti češtiny, a to z pochopitelných důvodů (rozdílný věk spolužáků, jejich jiné zájmy, z čehož mohou pramenit nepříjemné pocity spojené s věkovým rozdílem a komunikační barierou). To pak může zapříčinit prohlubující se jazykovou barieru, stres apod. Dobré je doporučit takové rodině/žákovi - výuku češtiny pro cizinci. Ta se svými metodami, přístupem liší od výuky češtiny, kterou absolvují čeští žáci. Výhodné je zpracování individuálního vzdělávacího plánu/vyrovnávacího plánu pro takového žáka. Nezastupitelnou roli má celková podpora ze strany ostatních žáků/spolužáků, vyučujících a provázaná systematická spolupráce s rodinou žáka. Specifický je i počáteční systém ne/hodnocení takových žáků v některých předmětech. |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |