Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní třídě
PříspěvekNapsal: čtv 08. dub 2010 11:17:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. dub 2010 9:51:46
Příspěvky: 1
Má otázka je směřována na učitele základních škol, kteří mají s výukou cizince osobní zkušenosti. Které znalosti, dovednosti a postoje jsou podle Vás nepostradatelné při výuce žáka-cizince?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř
PříspěvekNapsal: úte 03. kvě 2011 19:54:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14. bře 2011 14:01:30
Příspěvky: 78
Kreativita, trpělivost, empatie,nadhled- to je pro mě základ. Kromě odborných znalostí je nutné se postupně dostat k informacím o socio-kulturních zvláštnostech země původu žáka,čím dřív, tím líp. Vyhneme se tak nedorozumění, zklamání a naopak najdeme účinné cesty pro společnou práci. Taky mám na paměti, že kromě žáka přišli také noví rodiče a patří jim stejný servis jako českým, jen je složitější najít všechny možnosti, jak toto zvládat. pokud jde o třídní schůzky - např. - vždy nabídnu služby tlumočníka, pokud je to potřeba/nemluvící rodič. Taky připravuju ve spolupráci s dítětem písemný podklad pro tř. schůzku ve dvojjaz. verzi - stačí hlavní body. Uvítám Vaše nápady a zkušenosti, děkuju. Ivana


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř
PříspěvekNapsal: úte 03. kvě 2011 21:07:28 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Ivana Černá píše:
Kreativita, trpělivost, empatie, nadhled - to je pro mě základ. Kromě odborných znalostí je nutné se postupně dostat k informacím o socio-kulturních zvláštnostech země původu žáka,čím dřív, tím líp. Vyhneme se tak nedorozumění, zklamání a naopak najdeme účinné cesty pro společnou práci.


Zcela souhlasím s vyjmenovanými postoji učitele. A přidávám:
  • otevřenost;
  • vstřícnost;
  • znalost nějakého společného jazyka.

Za velmi důležitou dovednost považuji tvořivost. Ať chceme nebo nechceme, tak žák-cizinec ve třídě vyžaduje specifický přístup nejen k žákovi samotnému, ale také k celému kolektivu. A někdy učitel nevystačí se "starými osvědčenými způsoby"...
Máte podobné zkušenosti?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř
PříspěvekNapsal: úte 17. kvě 2011 19:50:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14. bře 2011 14:01:30
Příspěvky: 78
Staré osvědčené způsoby je potřeba akčně vyměnit za vše, čeho je člověk v rámci školního prostředí ochoten a schopen. Multikulturní třídní schůzka - příprava podkladů písemně pro rodiče "do ruky", aby si třeba mohli doma jednoduše formulované informace v klidu přeložit a doplnit si tím, co pochytili...Komunikace s tlumočníkem v průběhu třídní schůzky, pružné prohození náplně práce hodiny - speciálně připravené- v okamžiku, kdy nesedí. Je to jako adrenalinový sport, poselství, náplň..Někdy to ovšem trochu zmáhá. Co zmohlo vás a jak jste si s pocitem náhlé marnosti poradili??? Děkuji všem za vzpruhu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř
PříspěvekNapsal: pát 20. kvě 2011 21:19:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. kvě 2011 23:00:03
Příspěvky: 2
Je dostatečně známo, že syndrom vyhoření ohrožuje všechny učitele, kteří pracují poctivě a s velkým nasazením. Ohromné nasazení je z Vašich řádků zjevné, Ivano, máte můj obdiv! Učitel ale musí pamatovat na prevenci syndromu vyhoření, neměl by věnovat veškerou svou energii výuce žáků-cizinců, musí si najít čas na sebe, na relaxaci, i na zábavu, při které se uvolní.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: