Zdravím v posledním dni školního roku
V metodické příručce Škola pro udržitelný život - od myšlenky k realizaci projektu (autoři Hušková, B., Kulich, J. a kol.) se doslova píše:
"Někdy je užitečné zdůraznit (resp. vyčlenit ze sociální oblasti) ještě význam kultury a tradic. Pak je možné představit si "udržitelný život" jako "čtyřrozměrný". Představíme-li si množství témat a problémů, které se pod každou z těchto čtyř oblastí skrývají, dojdeme k poznání, že "udržitelný život" je mnohorozměrný. Zahrnuje např. péči o zdraví, toleranci k jiným názorům či barvě pleti, zachování čistoty ovzduší, ohleduplnost k jiným tvorům, znalost historických hodnot svého města či dostatek pracovních příležitostí stejně jako mnoho dalších témat.
Vychovávat k udržitelnému způsobu života znamená nejen věnovat se vzdělávání o přírodě ("ekologické výchově" v užším slova smyslu), ale zabývat se širokou škálou ekologických, ekonomických, sociálních i kulturních témat a jejich vzájemnými vztahy."
A právě na ten 4. pilíř byl např. zaměřen náš projekt Cestička do školy (zveřejněn dne 24. 6.
Pěkné prázdniny. Iva