Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011 12:31:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Vida, v předchozím příspěvků máme popsánu další akci pořádanou jednou ze škol s obchodními obory, OA Písek:
V širším rámci fif pořádáme pro žáky našich 4. ročníků a hosty z partnerských škol fiktivní kokurz na pracovní pozice blízké zaměření naší školy.

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: úte 13. zář 2011 15:13:37 
Dobrý den,
učila jsem Fiktivku 7 let, podle mého názoru je lepší malý počet žáků - tedy i více firem, pokud se ve skupině najde větší počet žáků ochotných převzít zodpovědnost plynoucí z vedoucí pozice ředitele firmy. Potom je malá šance, že by se jen tak někdo vezl, ale pokud je ve skupině pouze jeden ochotný a schopný, pak je lepší jedna firma a přísnější kontrola ze strany učitele, zda se všichni podílí na činnosti. Velmi se mi osvědčil před veletrhy nácvik prezentace firmy a prodejních schopností před ostatními žáky, včetně vyplňování faktur.
Gebrtová Dita
PB - VOŠ a SŠM


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: stř 14. zář 2011 7:19:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Mám stejnou zkušenost. Žáci si "představují", jak to bude vypadat a předpokládají, že vše půjde, na vše jsou připraveni. A pak přijde ta chvíle a najednou stojí před zákazníkem nebo předposluchači a mají mluvit. A všechno je jinak. Často žáci až na prvním veletrhu zjistí, že v praxi leccos je "jinak".
Není nad to VYZKOUŠET SI.

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 09. zář 2013 20:17:10 
Nezlobte se na mě, ale vy učíte na střední škole? Také učím ekonomii, ale s gramatikou problém nemám.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: úte 10. zář 2013 9:25:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3216
Terezo, díky za upozornění. Ve fóru často píšeme zrychleně, ale chápu, že vám chyby vadí.
Možná zkuste ještě přidat nějakou svou zkušenost z výuky ekonomie, když už vás tu máme. Klidně do jiného tématu, třeba si i založte vlastní, pokud budete psát k něčemu novému.

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 03. dub 2017 15:31:37 
Aktuálně končící období k podávání daňového přiznání je příležitost s použitím zbylých formulářů k daňovému přiznání z příjmů fyzických osob (OSVČ) a softwarové verze v tabulkovém editoru, ukázat žákům s použitím přibližných fiktivních čísel jak se vyplňuje daňové přiznání. Ze zkušeností i z minulých let to žáky elektrotechnických oborů baví, zpočátku vymýšlejí hausnumera, ale pak se společně s učitelem doberou docela reálných hodnot a zpětně se dostanou i k odhadu možných velikostí příjmů a výdajů, naučejí se v Pokynech k vyplnění najít odečitatelné položky a celý způsob vyplňování.

Žáci se naučí stáhnout si z webu http://www.mesec.cz/danovy-portal/dan-z-prijmu/danove-formulare-ke-stazeni/ a vyplňovat tištěný i elektronický formulář (MFin 25 5405 vz. 23), ale také si nejdříve předem na tabuli společně s učitelem ujasní jaké hodnoty asi dosazovat, hodnoty z fiktivního podnikání bez detailů, pouze příjem, výdaje vykazované paušálem 60%, z toho zisk, atd. Zpočátku "kulatá čísla", aby se to dobře počítalo, pak i fiktivní hodnoty bližší možné skutečnosti.

Pak je snadné navázat i na vyplnění formulářů pro VZP a PSSZ. Nejdříve si udělají do sešitu a pak i do souboru základní rozbor příjmů, výdajů, kolik se bude odečítat, a pak si provedou výpočet načisto. Zpočátku se drží reality, pak zkoušejí dávat stoticícové a milionové zisky a pak zkoušejí jak by to vypadalo třeba ve fiktivní firmě s měsíčním výdělkem kolem deseti tisíc korun, kdyby si náhodou chtěli udělat hned po škole vlastní firmu.

Samozřejmě v několika verzích, například jako samostatný OSVČ, nebo OSVČ který si přivydělává k běžnému zaměstnání, kdy za něj platí některé poplatky zaměstnavatel. Je to o to jednodušší, že i mnozí učitelé mají podobný přivýdělek a daňové přiznání podávají a mohou o to lépe žákům zprostředkovat aktuální situaci.

POZOR na ochranu osobních údajů. Do rubrik s osobními údaji buď nevyplňují nic, nebo úmyslně nesmyslná jména a adresy a formulář vůbec nepodepisují, aby ho nikdo nemohl použít a zneužít. Na papírový formulář píšou velkými písmeny - FIKTIVNÍ ÚDAJE.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron