Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: sob 02. dub 2011 17:40:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. dub 2011 17:35:35
Příspěvky: 1
Dobrý den,

u nás na Střední škole logistiky a chemie v Olomouci máme FF ve 3 i 4 ročníku po 3 hodinách týdně. Oproti ostatním školám však máme do výuky FF zařazeny i profesní programy pro účetnictví a pro logistiku a dopravu. Také většinou na začátku 4. ročníku s žáky uskutečňujeme v rámci firmy projekt Etwinningu. :P


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 12:24:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. bře 2010 11:03:59
Příspěvky: 3
Dobrý den,
předmět fiktivní firma patří u nás ve škole mezi volitelné povinné předměty, má týdenní dotaci 2 hodiny a je to předmět pro žáky 3. ročníku obchodní akademie. Hodinová dotace je dostačující, ale byla bych ráda, kdyby byl tento předmět zařazen také ve 4. ročníku, kdy toho žáci už více znají a mohli by také aplikovat své praktické zkušenosti a dovednosti získané ve 3. ročníku.
Ing. Milena Knajblová
Obchodní akademie Liberec


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: úte 05. dub 2011 10:37:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 05. dub 2011 8:54:49
Příspěvky: 2
Na naší škole tento školní rok učíme FIF ve 3. ročníku 2 hodiny týdně. Podle nového ŠVP budou mít žáci ve 3. ročníku 2 hodiny týdně a ve 4. ročníku si mohou zvolit ve výběrových předmětech FIF 2 hodiny týdně.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: stř 13. dub 2011 21:13:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 30. bře 2011 13:06:47
Příspěvky: 5
Na naší škole se s výukou FF začalo v letošním školním roce 2010/2011. Máme 2FF ve 3.ročníku. Vedení školy zvažuje, zda výuka FF bude probíhat i ve 4. ročníku nebo zda místo FF bude zařazeno účetnictví (účtování na počítači)
Jitka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2011 11:50:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Uvidíme, jestli přibude další škola, která rozšířila výuku fiktivní firmy do více než 1 ročníku.

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: stř 20. dub 2011 10:28:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 30. bře 2011 9:23:51
Příspěvky: 2
Dano, konečně odpovídám :oops: .

Hodinová dotace je u nás 3 hodiny týdně ve 2. a 3. ročníku.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2011 9:28:05 
Podle osnov máme 3 nebo 2 hodiny týdně (dle oboru) ve 4. ročníku. Podle ŠVP budeme mít jen 2. hodiny ve čtvrtém ročníku.
Myslím si, že ideální jsou 3 hodiny týdně ve 3., případně ve čtvrtém ročníku. Předmět fiktivní firma máme povinný.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: pát 29. dub 2011 10:02:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
A jak to za takovéto dotace zvládáte? Stačí, nestačí, co na to říkáš jako "kantor" a co na to říkáš jako zástupce školy, Ireno?

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: pon 02. kvě 2011 9:49:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. kvě 2011 9:39:28
Příspěvky: 2
Dobrý den,
tento předmět máme pouze ve 3. ročníku 2 hodiny týdně. Na jeden školní rok je práce opravdu moc - hodně věcí musí děti dělat ve svém volném čase.
Změna se nechystá, takže to musíme zvládnout.
Marie


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročn
PříspěvekNapsal: úte 17. kvě 2011 7:58:52 
Vhodná hodinová dotace fiktivní firmy a zařazení do ročníku na OA Trutnov
Dosud, do právě probíhajícího školního roku, se na naší škole vyučuje FF na volitelné bázi. Žákům je zapojení do FF nabízeno ve třetím a čtvrtém ročníku. Zpravidla tuto možnost využívalo tolik studentů, že z nich byly seskupeny dvě fiktivní firmy z třetích ročníků. Ve čtvrtém ročníku byl pak zájem už menší, někteří žáci pokračovali, někteří je nově doplnili. Pokud se tak stalo, přibyla tedy v naší škole ještě třetí fiktivní firma. Spíše však v závěrečném ročníku dávají žáci přednost předmětům, které byly více zaměřeny na přípravu na maturitu, či na přijímací zkoušky na vysokou školu. V současné době u nás FF složená ze čtvrťáků nepracuje.
Na otázku, ve kterém ročníku je vhodnější zařadit vyučování FF, není jednoduchá odpověď. Pokud bych neuvažoval realisticky a popustil uzdu fantazii, odpověď by zněla, že ve třetím ročníku by bylo v prvním pololetí (resp. do konce kalendářního roku) nejvhodnější žáky seznámit s předmětem, firmu založit, zajistit živnostenskými oprávněními, zapsat do OR, co nejzodpovědněji zvolit sortiment, „naučit“ se ho, sepsat důkladný podnikatelský záměr na kalendářní rok včetně finančního plánu a teoreticky zvládnout účetní program. Od 1. 1. začít záměr plnit, zahájit obchodování, účtovat, zúčastňovat se veletrhů … a pokračovat prvním pololetím ve čtvrtém ročníku, tj. zajistit plnění záměru do konce roku, pak zpracovat účetní závěrku za celé roční účetní období, vč. vypořádání daní z příjmu a zakončit činnost firmy vzorovou hodnotící valnou hromadou. Jako bonus by pak bylo možné jet na mezinárodní veletrh do Prahy. To už v období, kdy by předmět nemusel být vyučován a uvolněné hodiny by přešly do jakéhosi „ekonomického semináře“ – jehož cílem by bylo před maturitou syntetizovat a provázat veškerou látku ze všech odborných předmětů.
Bohužel však tato idea zcela jistě naráží na učební plány škol, potřeby hodinových dotací pro jiné předměty a jiné překážky. Takže takovýto, podle mne optimální model, nevypadá reálně uskutečnitelný.
Od nového školního roku se bude předmět FF na naší OA v Trutnově vyučovat ve třetím ročníku povinně (což lze spíše hodnotit pozitivně), avšak s dvouhodinovou dotací (což vzbuzuje jisté obavy). Přitom zůstává zachována možnost ve čtvrtém ročníku pokračovat dobrovolně (tři hodiny týdně), takže pro „dobrovolníky“ by určitá podoba výše zmíněného optimálního modelu mohla být naplněna.
S výší hodinové dotace souvisí i pedagogické zajištění předmětu.

Shodou okolností jsme na naší škole udělali dobrou zkušenost s tím, že hodiny jsou zajištěny dvěma osobami. I když to nelze brát doslova. První a třetí hodinu úvazkově zajišťuje učitel, kterého lze považovat za „hlavního“ vyučujícího předmětu. Druhou hodinu vyučuje další učitel, jehož rolí je především pomáhat se zajištěním ekonomické agendy firmy, zejména s vedením účetnictví v počítačovém programu. Přitom „hlavní“ vyučující nemá prostřední hodinu v rozvrhu obsazovanou jiným předmětem. To mu umožňuje ve firmě zůstat i v této době a účastnit se na zajištění jejího chodu. Rovněž druhý vyučující má alespoň jednu z celkových tří hodin rozvrhově neobsazovanou, takže i jeho účast na práci ve firmě může být delší. Jak je zřejmé, je to na dobrovolné bázi, ale osvědčuje se to. Ideální a pro kvalitu vyučování předmětu FF by bylo přínosné, kdyby tento model byl běžný, tj. vyučovali ho dva pedagogové – v podstatě by se jednalo o výuku hlavním vyučujícím s asistentem. Pokud si dobře pamatuji sdělované informace a zkušenosti ze seminářů na CEFIFu, tak v některých školách je tato praxe uplatňována.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: