Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=399&t=2717
Stránka 1 z 3

Autor:  Jiří Vetýška [ sob 02. led 2010 20:50:00 ]
Předmět příspěvku:  Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Práce ve fiktivní firmě je prakticky orientovaným předmětem, jehož vyučování vyžaduje od vyučujících řadu zvláštních vědomostí a dovedností :!: V čem se tato výuka liší (např. od výuky ekonomických předmětů) a jaké specifické vyučovací metody využíváte :?:

Autor:  JanaB [ ned 31. led 2010 18:18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Od jiných předmětů se tato výuka liší tím, že studenti pracují stejně, jako by pracovali v kanceláři. Pracují v různých podnikových útvarech, někdo dělá ředitele, jiný vede účetnictví atd. Firma má své oprávnění k podnikání, jméno, dokumentaci i razítko.

Autor:  Jiří Vetýška [ čtv 04. úno 2010 20:31:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Dobrý den Jano,

jsme rádi, že jste se zapojila do diskuze k výuce ve fiktivní firmě. Bude skvělé, pokud se s námi podělíte i o své další zkušenosti.

Můžete přispívat do stávajících témat, ale také zakládat nová témata, ve kterých se můžete ptát na to, co Vás zajímá, nebo sdílet své poznatky. Pokud se navíc zaregistrujete na metodickém portálu rvp.cz, získáte např. další možnost komunikace prostřednictvím soukromých zpráv.

Autor:  Dana Batelková [ stř 17. úno 2010 15:46:30 ]
Předmět příspěvku:  Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Ráda bych k tomuto tématu dodala, že si u nás na CEFIF velmi vážíme učitelů fiktivních firem. Opravdu toho musí umět hodně, nestačí jim jedna, dvě aprobace a věnovat se jen svému oboru. Žáci fiktivních firem u nás výborné učitele mají a to je skvělé.

Autor:  Ilona Fialová [ čtv 04. bře 2010 10:33:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Dobrý den přeji všem,
posuzovat vyučovací metody zatím moc nemohu, ale mám připraven na příští šk. rok pro studenty FF takový projekt. Ráda bych skupinu rozdělila na 4 menší skupiny (cca po 4 lidech). Každá skupina dostane za úkol vypracovat souhrnný projekt (nákup osobního automobilu, počítačového vybavení, nábytku a multifunkčního zařízení pro svou FF). Tento projekt budou zpracovávat všichni ze skupiny ...zpracují poptávky (budou poptávat fiktivní zboží třeba i od reálných firem), nabídky vyhodnotí (dle ceny, termínu dodání, kvality, poskytovaných záručních a pozáručních služebú a na základě svého vlastního hodnocení vyberou nabídku, která bude přijata....dále se budou rozhodovat jak bude zakázka hrazena (leasing či hotovost)....zpracují dále fakturu (od fiktivního dodavatele) včetně dodacího listu, vypočítají odpisy (účetní i daňové) a zaúčtují ji....připraví příkazy k úhradě a dále fiktivně majetek vyřadí....bude to takový projekt na celé pololetí....ještě jim podklady k tomu budu připravovat, aby netápaly....jsem velmi zvědavá, zda si s tím poradí a jak.....tento rok jsem to dala zpracovat dvěma nejšikovnějším studentům....jen tak na zkoušku, tak uvidím, co z toho bude....

Autor:  Jiří Vetýška [ pát 05. bře 2010 19:07:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Dobrý den Ilono,

myslím, že takový projekt je skvělý! Už teď se těším na Vaše průběžné zprávy z terénu o tom, jak se takový postup daří a jak dopadne současné ověřování u nejšikovnějších studentů.

A co ostatní návštěvníci, jaký názor máte na takový souhrnný projekt? A jaké další metody se Vám samotným osvědčují ve výuce fiktivní firmy?

Autor:  Irena Nováková, SPŠD Plzeň [ čtv 28. dub 2011 12:33:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Žáky máme ve třech kancelářích a jsou rozděleni do několika úseků: úsek ředitele, obchodní oddělení, oddělení propagace, účtárna, personální oddělení. Ve firmě je 12 - 18 žáků. Mohou se volně pohybovat a předávat si dokumenty, případně se domlouvat. Já na začátku bloku zadám úkoly a průběžně je kontroluji. Žáci se na počátku roku nominují do funkcí. Pravdou je, že pokud chce někdo ze žáků poradit, tak se mouhou ostatní "flákat" (jsou na to upozorněni a přičtu jim to ke známce). V případě potřeby vypomáhají žáci i na jiném oddělení.

Autor:  Dana Batelková [ pát 29. dub 2011 8:06:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Mít ve třídě na hodinu fiktivní firmy (zvláště 1 FF) najednou 12 - 18 žádků, není snadné.
Nenapíše nám někdo, kdo zkusil rozdělit žáky ještě do 2 fiktivních firem?
Neporovnal by, jaké to je mít 1 FF s tolika žáky nebo vést najednou více než 1 FF???

Autor:  Daniela Goldmannová [ pát 27. kvě 2011 12:06:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Já učím FIF druhý rok. A mohu se podělit s pocity když je jen firma pro 15 žáků a kdy je více menších firem.
Vloni jsem měla 1 firmu a "nadřela" jsem se mnohem víc. V podstatě jsem jim já rozdávala práci do menších pracovních kolektivů a nestále jim něco radila a pomáhala a dohlížela, jestli dělají co mají. Bohužel těžko bych u 18-tiletých žáků našla někoho s managerskými schopnostmi a všeobecnými či ekonomickými znalostmi, který by firmu "vedl". Navíc ikdyž jsme zvolili vedení firmy, musela jsem stále myslet na to, co jim příští hodinu zadám, aby se nikdo neflákal.
Letos máme 4 firmy po 4-6 žáků a práce je pro mě jenduchší, zato občas žasnu nad trpělivostí lidiček z CEFIF, když jim "moje" děcka zasílají dokumenty. Já totiž zadám úkol, termín dokdy to chci mít a snažím se je přimět k tomu, že si sami najdou jak a co. (spoustu věcí mají na CD od CEFIF)Dokonce jim často i odmítám radit, pokud vím, že se jedná o něco, co si sami mohou najít, jen jsou líní.
Takže má práce spočívá hlavně v zadání úkolu, jeho kontroly a hlídkování, aby někdo nesurfoval po netu, zatím co jiní pracují a samozřejmě sledování, kdo jak pracuje. (jak firma jako celek, tak každý žák)

Střední odborná škola Uherský Brod

Autor:  Dana Batelková [ pát 27. kvě 2011 12:07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Technická poznámka
Poprosila bych "naše" učitele, ze sítě FF, pokud chceme napsat anonymní názor, můžete se připojit jako návštěvník. Někdy je dobře nadhodit i názor, který nechceme ztotožňovat se sebou, se školou, z různých důvodů. Pokud se představujeme, prosím, napišme z jaké jsme školy. Děkuji všem diskutujícím a zdravím. :lol: :D :roll:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/