Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=399&t=2717
Stránka 2 z 3

Autor:  Dana Batelková [ pát 27. kvě 2011 12:24:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Moc děkujeme za příspěvek z Uherského Brodu. V posledním roce se snažím se některým učitelům učí lépe 1 početnější FF (12-18 žáků) nebo raději více méně početných firem najednou.
Už dlouho jsem neslyšela názor, že se snadněji učí jedna početnější firma. Má někdo jiný názor?

Autor:  Eva Gaiduschova [ pon 30. kvě 2011 9:55:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Metody výuky:
- simulační hry – např. výběrové řízení na pozici ředitele, obchodování na veletrzích,
- projektová výuka – např. zpracování informací včetně prezentace o reálných institucích a úřadech regionu,
- zážitková pedagogika – např. vytváření videoklipů
- týmová práce – např. běžná práce v jednotlivých odděleních firmy.

V jakých oblastech se žáci zdokonalují:
- v práci s počítačem - především s internetem,
- v elektronické, ústní i písemné komunikaci,
- ve vystavování dokladů a jejich zaúčtování,
- v obchodní korespondenci, ve zdvořilém jednání,
- v prezentování vlastních prací před kolektivem,
- v týmové práci, ale i ve zdravém sebeprosazování,
- v účetnictví, v cizích jazycích, v ekonomice.

Rozvoj kompetencí:
- občanských,
- komunikativních,
- sociálních,
- k pracovnímu uplatnění,
- k řešení problémů,
- k učení,
- k využívání výpočetní techniky,
- odborných.

Střední škola obchodní a služeb SČMSD

Autor:  Markéta Vintrová [ pon 30. kvě 2011 10:11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Předmět praxe rozvíjí u žáků kompetence komunikativní, personální (využívat sebepoznání) a interpersonální (přejímat odpovědnost za vlastní práci), kompetenci řešit problémy a problémové situace (identifikovat a analyzovat problémy, zvažovat možnost jejich řešení), ekonomické a účetní aplikace (kompetence řešit praktické situace z ekonomické praxe) a kompetenci využívat informační technologie a pracovat s informacemi.

Fiktivní firma pomáhá vytvářet pracovní vztahy mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, mezi spolupracovníky, mezi odběratelem a dodavatelem,… dále pak formuje vztah k povolání. V tomto ohledu hraje důležitou roli výuka simulující praxi v odborných učebnách včetně účasti na veletrzích fiktivních firem.

SŠT Most

Autor:  Dana Batelková [ pon 30. kvě 2011 10:35:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Není na škodu si občas připomenout, jaké divednosti chceme tímto předmětem u žáků rozvinout.

Autor:  Marie Janečková [ čtv 09. čer 2011 10:35:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Práce je velice náročná pro vyučujícího. Učitel musí zadat práci všem oddělením a neustále kontrolovat práci jednotlivých žáků. Žáci velice často zapomenou za týden do další hodiny, jakou práci prováděli a kam uložili výsledky. Osvědčilo se, pokud na jedné činnosti pracují dva žáci a oba si výsledky uloží k sobě. Pokud jeden z nich není příští hodinu přítomen, druhý může na práci pokračovat. Učitel musí předpokládat, že žáci jsou ve svém věku velice málo zodpovědní a příliš jim nezáleží na výsledku práce.

Autor:  Vladimíra Hokešová [ pát 10. čer 2011 13:05:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Ke krásně napsaným metodám kolegyně Gaiduschové bych jen dodala, že PRAXE, PRAXE, PRAXE je to, čeho si nejvíc cením já, jako vyučující FF KA-Tour Mělník, ale hlavně naši studenti. Najednou se ukáže, že teorie, které v lavicích nevěnovali moc pozornosti, jim sakra chybí. Taky stačí, když v hodinách účetnictví dávám příklady z činnosti KA-Touru, :P a jsou všichni hned v obraze. Je to bezva předmět a jeho hodinová dotace by se měla ještě zvyšovat.

Autor:  Dana Batelková [ pát 10. čer 2011 13:14:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Moc se mi líbí, že ve fiktivní firmě často vynikají ti žáci, kteří mají v teoretických předmětem větší problémy. A u zkoušky i u maturity příklad z fiktivní firmy nepochopitelnou teorii často přiblíží a pomůže "chytit se".

Autor:  b.prazanova [ stř 22. čer 2011 9:59:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Výuka je individuální a skupinová, tak jak se pracuje ve skutečné firmě.

Autor:  Miroslava Krejčířová [ čtv 23. čer 2011 10:21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

Ve fiktivnífirmě se snažím, aby žáci pracovali co nejvíce samostatně. Myslím, že "to chce čas" a samostatnost se dostaví, zvláště pokud jim neprojde ledabyle vyplněný příkaz k úhradě apod. Takže moc děkuji CEFIFu.

Autor:  Jaroslav Fořt [ pon 27. čer 2011 12:13:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě

V širším rámci fif pořádáme pro žáky našich 4. ročníků a hosty z partnerských škol fiktivní kokurz na pracovní pozice blízké zaměření naší školy. V první části (korespondenční) i ve druhé (pohovory) si studenti mohou vyzkoušet konkurz nanečisto. Spolupracujeme s Hospodářskou komorou i Úřadem práce, jejichž zástupci se také přímo podílejí na práci výběrové komise. Zkušenosti jsou velmi dobré.
JF OA Písek

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/