Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pát 27. kvě 2011 12:24:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Moc děkujeme za příspěvek z Uherského Brodu. V posledním roce se snažím se některým učitelům učí lépe 1 početnější FF (12-18 žáků) nebo raději více méně početných firem najednou.
Už dlouho jsem neslyšela názor, že se snadněji učí jedna početnější firma. Má někdo jiný názor?

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 30. kvě 2011 9:55:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. kvě 2011 9:47:02
Příspěvky: 3
Metody výuky:
- simulační hry – např. výběrové řízení na pozici ředitele, obchodování na veletrzích,
- projektová výuka – např. zpracování informací včetně prezentace o reálných institucích a úřadech regionu,
- zážitková pedagogika – např. vytváření videoklipů
- týmová práce – např. běžná práce v jednotlivých odděleních firmy.

V jakých oblastech se žáci zdokonalují:
- v práci s počítačem - především s internetem,
- v elektronické, ústní i písemné komunikaci,
- ve vystavování dokladů a jejich zaúčtování,
- v obchodní korespondenci, ve zdvořilém jednání,
- v prezentování vlastních prací před kolektivem,
- v týmové práci, ale i ve zdravém sebeprosazování,
- v účetnictví, v cizích jazycích, v ekonomice.

Rozvoj kompetencí:
- občanských,
- komunikativních,
- sociálních,
- k pracovnímu uplatnění,
- k řešení problémů,
- k učení,
- k využívání výpočetní techniky,
- odborných.

Střední škola obchodní a služeb SČMSD


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 30. kvě 2011 10:11:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. kvě 2011 10:02:29
Příspěvky: 5
Předmět praxe rozvíjí u žáků kompetence komunikativní, personální (využívat sebepoznání) a interpersonální (přejímat odpovědnost za vlastní práci), kompetenci řešit problémy a problémové situace (identifikovat a analyzovat problémy, zvažovat možnost jejich řešení), ekonomické a účetní aplikace (kompetence řešit praktické situace z ekonomické praxe) a kompetenci využívat informační technologie a pracovat s informacemi.

Fiktivní firma pomáhá vytvářet pracovní vztahy mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, mezi spolupracovníky, mezi odběratelem a dodavatelem,… dále pak formuje vztah k povolání. V tomto ohledu hraje důležitou roli výuka simulující praxi v odborných učebnách včetně účasti na veletrzích fiktivních firem.

SŠT Most


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 30. kvě 2011 10:35:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Není na škodu si občas připomenout, jaké divednosti chceme tímto předmětem u žáků rozvinout.

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: čtv 09. čer 2011 10:35:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 09. čer 2011 10:17:06
Příspěvky: 9
Práce je velice náročná pro vyučujícího. Učitel musí zadat práci všem oddělením a neustále kontrolovat práci jednotlivých žáků. Žáci velice často zapomenou za týden do další hodiny, jakou práci prováděli a kam uložili výsledky. Osvědčilo se, pokud na jedné činnosti pracují dva žáci a oba si výsledky uloží k sobě. Pokud jeden z nich není příští hodinu přítomen, druhý může na práci pokračovat. Učitel musí předpokládat, že žáci jsou ve svém věku velice málo zodpovědní a příliš jim nezáleží na výsledku práce.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pát 10. čer 2011 13:05:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 25. bře 2011 17:10:01
Příspěvky: 8
Ke krásně napsaným metodám kolegyně Gaiduschové bych jen dodala, že PRAXE, PRAXE, PRAXE je to, čeho si nejvíc cením já, jako vyučující FF KA-Tour Mělník, ale hlavně naši studenti. Najednou se ukáže, že teorie, které v lavicích nevěnovali moc pozornosti, jim sakra chybí. Taky stačí, když v hodinách účetnictví dávám příklady z činnosti KA-Touru, :P a jsou všichni hned v obraze. Je to bezva předmět a jeho hodinová dotace by se měla ještě zvyšovat.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pát 10. čer 2011 13:14:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Moc se mi líbí, že ve fiktivní firmě často vynikají ti žáci, kteří mají v teoretických předmětem větší problémy. A u zkoušky i u maturity příklad z fiktivní firmy nepochopitelnou teorii často přiblíží a pomůže "chytit se".

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: stř 22. čer 2011 9:59:58 
Výuka je individuální a skupinová, tak jak se pracuje ve skutečné firmě.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: čtv 23. čer 2011 10:21:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 09. čer 2011 9:49:31
Příspěvky: 19
Ve fiktivnífirmě se snažím, aby žáci pracovali co nejvíce samostatně. Myslím, že "to chce čas" a samostatnost se dostaví, zvláště pokud jim neprojde ledabyle vyplněný příkaz k úhradě apod. Takže moc děkuji CEFIFu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011 12:13:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 09. čer 2011 10:12:29
Příspěvky: 8
V širším rámci fif pořádáme pro žáky našich 4. ročníků a hosty z partnerských škol fiktivní kokurz na pracovní pozice blízké zaměření naší školy. V první části (korespondenční) i ve druhé (pohovory) si studenti mohou vyzkoušet konkurz nanečisto. Spolupracujeme s Hospodářskou komorou i Úřadem práce, jejichž zástupci se také přímo podílejí na práci výběrové komise. Zkušenosti jsou velmi dobré.
JF OA Písek


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: