Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=399&t=2717 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | Dana Batelková [ pát 27. kvě 2011 12:24:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Moc děkujeme za příspěvek z Uherského Brodu. V posledním roce se snažím se některým učitelům učí lépe 1 početnější FF (12-18 žáků) nebo raději více méně početných firem najednou. Už dlouho jsem neslyšela názor, že se snadněji učí jedna početnější firma. Má někdo jiný názor? |
Autor: | Eva Gaiduschova [ pon 30. kvě 2011 9:55:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Metody výuky: - simulační hry – např. výběrové řízení na pozici ředitele, obchodování na veletrzích, - projektová výuka – např. zpracování informací včetně prezentace o reálných institucích a úřadech regionu, - zážitková pedagogika – např. vytváření videoklipů - týmová práce – např. běžná práce v jednotlivých odděleních firmy. V jakých oblastech se žáci zdokonalují: - v práci s počítačem - především s internetem, - v elektronické, ústní i písemné komunikaci, - ve vystavování dokladů a jejich zaúčtování, - v obchodní korespondenci, ve zdvořilém jednání, - v prezentování vlastních prací před kolektivem, - v týmové práci, ale i ve zdravém sebeprosazování, - v účetnictví, v cizích jazycích, v ekonomice. Rozvoj kompetencí: - občanských, - komunikativních, - sociálních, - k pracovnímu uplatnění, - k řešení problémů, - k učení, - k využívání výpočetní techniky, - odborných. Střední škola obchodní a služeb SČMSD |
Autor: | Markéta Vintrová [ pon 30. kvě 2011 10:11:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Předmět praxe rozvíjí u žáků kompetence komunikativní, personální (využívat sebepoznání) a interpersonální (přejímat odpovědnost za vlastní práci), kompetenci řešit problémy a problémové situace (identifikovat a analyzovat problémy, zvažovat možnost jejich řešení), ekonomické a účetní aplikace (kompetence řešit praktické situace z ekonomické praxe) a kompetenci využívat informační technologie a pracovat s informacemi. Fiktivní firma pomáhá vytvářet pracovní vztahy mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, mezi spolupracovníky, mezi odběratelem a dodavatelem,… dále pak formuje vztah k povolání. V tomto ohledu hraje důležitou roli výuka simulující praxi v odborných učebnách včetně účasti na veletrzích fiktivních firem. SŠT Most |
Autor: | Dana Batelková [ pon 30. kvě 2011 10:35:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Není na škodu si občas připomenout, jaké divednosti chceme tímto předmětem u žáků rozvinout. |
Autor: | Marie Janečková [ čtv 09. čer 2011 10:35:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Práce je velice náročná pro vyučujícího. Učitel musí zadat práci všem oddělením a neustále kontrolovat práci jednotlivých žáků. Žáci velice často zapomenou za týden do další hodiny, jakou práci prováděli a kam uložili výsledky. Osvědčilo se, pokud na jedné činnosti pracují dva žáci a oba si výsledky uloží k sobě. Pokud jeden z nich není příští hodinu přítomen, druhý může na práci pokračovat. Učitel musí předpokládat, že žáci jsou ve svém věku velice málo zodpovědní a příliš jim nezáleží na výsledku práce. |
Autor: | Vladimíra Hokešová [ pát 10. čer 2011 13:05:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Ke krásně napsaným metodám kolegyně Gaiduschové bych jen dodala, že PRAXE, PRAXE, PRAXE je to, čeho si nejvíc cením já, jako vyučující FF KA-Tour Mělník, ale hlavně naši studenti. Najednou se ukáže, že teorie, které v lavicích nevěnovali moc pozornosti, jim sakra chybí. Taky stačí, když v hodinách účetnictví dávám příklady z činnosti KA-Touru, a jsou všichni hned v obraze. Je to bezva předmět a jeho hodinová dotace by se měla ještě zvyšovat. |
Autor: | Dana Batelková [ pát 10. čer 2011 13:14:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Moc se mi líbí, že ve fiktivní firmě často vynikají ti žáci, kteří mají v teoretických předmětem větší problémy. A u zkoušky i u maturity příklad z fiktivní firmy nepochopitelnou teorii často přiblíží a pomůže "chytit se". |
Autor: | b.prazanova [ stř 22. čer 2011 9:59:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Výuka je individuální a skupinová, tak jak se pracuje ve skutečné firmě. |
Autor: | Miroslava Krejčířová [ čtv 23. čer 2011 10:21:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
Ve fiktivnífirmě se snažím, aby žáci pracovali co nejvíce samostatně. Myslím, že "to chce čas" a samostatnost se dostaví, zvláště pokud jim neprojde ledabyle vyplněný příkaz k úhradě apod. Takže moc děkuji CEFIFu. |
Autor: | Jaroslav Fořt [ pon 27. čer 2011 12:13:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
V širším rámci fif pořádáme pro žáky našich 4. ročníků a hosty z partnerských škol fiktivní kokurz na pracovní pozice blízké zaměření naší školy. V první části (korespondenční) i ve druhé (pohovory) si studenti mohou vyzkoušet konkurz nanečisto. Spolupracujeme s Hospodářskou komorou i Úřadem práce, jejichž zástupci se také přímo podílejí na práci výběrové komise. Zkušenosti jsou velmi dobré. JF OA Písek |
Stránka 2 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |