Zdravím,
ve školním roce 2010/11 máme 2 hodinovou týdenní dotaci na předmět FIF. Třída je rozdělena na polovinu, nyní mám 16 a 15 žáků.Předmět je zařazen do 4. ročníku. Dvě hodiny jsou skutečně málo, zejména na začátku, kdy je potřeba sdělovat velké množství informaci, kdy žáci si zvykají na jiný styl práce, je od nich vyžadována větší míra samostatnosti, ale i spolupráce a pod.Rovněž při přípravě na mimořádnou akci - veletrh FIF je nutné nastavovat spoustu volného času, protože čas oficiální nestačí. S tím jsme se ale setkávali i při vyšší dotaci hodin. Jak již bylo naznačeno, v minulých š.r. jsme měli 3 hodiny/týden, což bylo mnohem klidnější pro zvládnutí učiva, komunikace s ostatními firmami. Hodiny byly jednou týdně v bloku, což je fajn - lze udělat spoustu práce relativně v kontinuitě, určitý problém nastane, když blok odpadne (svátky, akce, nemoc pedagoga..)
Takže pokud je to jen trochu možné, je dle mých zkušeností ideální mít k dispozici 3 hodiny.
Daniela Vitásková, Hotelová škola Třebíč
Dana Batelkova píše:
Zajímali by nás zkušenosti, jak je to u vás na škole, jakou hodinovou dotaci a zařazení považujetei pro předmět FF za nejvhodnější, jaké jsou výhody a nevýhody zařezení na vaší škole. Děkujeme