Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2010 15:31:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Často při našich setkáních slýcháme pravidelně jedno téma - obtížnost hodnocení žáků ve fiktivní firmě. Jak hodnotíte své žáky? Jaké nástroje se vám osvědčily?

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: ned 28. úno 2010 21:20:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 28. úno 2010 21:09:56
Příspěvky: 1
Dobrý den,
jelikož tento předmět "vyučuji" teprve první rok, byla jsem tedy v otázce hodnocení studentů velmi rozpačitá....samozřejmě se najdou tací studenti, kteří práci sabotují, připadá jim předmět nezáživný a okrajový....to se snažím změnit. Snažím se jim připravovat na každý týden nějaký úkol (ekonomický nebo účetní) a s ním se ti, co zrovna nejsou plně vytíženi, musí nějak poprat....Aby bylo hodnocení alespoň nějakým způsobem podchyceno, zavedla jsem v našich firmách, tzv. "centrální evidenci FF". Je to vlastně xls soubor, ve kterém je na každém listě jedna agenda....(pošta, přijaté a vydané faktury, odeslané a přijaté objednávky)...ale pro mě nejdůležitějším listem je zde "evidence úkolů". Za tu je zodpovědný "ředitel". Ten sem zapisuje všechny úkoly, které konkrétnímu zaměstnanci uložil. Ať už se jedná o zaslání nového katalogu e-mailem, nebo vystavení faktury. Každý úkol plní konkrétní zaměstnanec a jeden z nich ho zastupuje. Stává se mi, že úkol v dané hodině nesplní a pak třeba tři týdny nepřijde a úkol není splněný. Pak nastupuje zástupce, který ho prostě musí dodělat. Tato evidence mě konkretně pomůže při hodnocení aktivity jednotlivých studentů....co je psáno je dáno....alespoň mám přehled, který student splnil kolik úkolů a jaké náročnosti....kvalita se dá také lehce dohledat v šanonech.....


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 01. bře 2010 9:57:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Dobrý den Ilono,
myslím, že kdykoliv slyším, že ve firmě probíhá pravidelná evidence a hodnocení úkolů, že se vždy zároveň setkám i s tím, že učitel řekne, že v podstatě nemá problém se zhodnocení žáků na vysvědčení a že z tohoto pohledu nemá z hodnocení ani obavu.
Moc mne těší, když slyším, že na hodnocení se účastní žáci, nadřízení svých pracovníků. Doplnila byste, prosím, svou informaci o to, jak to děláte, pokud s hodnocením nesouhlasíte a jak je to vlastně se zhodnocením ředitele firmy.
Zdraví
Dana

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: čtv 04. bře 2010 10:25:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. bře 2010 20:12:23
Příspěvky: 2
Dobrý den paní Batelková a všichni návštěvníci,
s hodnocením u mých FF je to takto....studenti vedou centrální evidenci, ze které je patrné, kdo jaký úkol splnil, plní a bude plnit....tím je také podchycen podklad pro hodnocení. Ředitel FF tyto úkoly kontroluje (nejen plnění), ale i formální správnost....bohužel ne vždy je vše v pořádku, ale to je věc jiná (přece jen se to učí...)...na konci pololetí máme takovou menší poradu, kde ředitel navrhuje známky, podle aktivity v hodinách....já to trochu koriguji a když s něčím vyloženě nesouhlasím, tak to konzultujeme....


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: úte 09. bře 2010 20:09:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 08. bře 2010 19:49:00
Příspěvky: 7
Dobrý den.
Pokud se mohu přidat k Vašemu tématu, ráda připojím svou zkušenost s hodnocením. Také vyučuji fiktfivní firmy prvním rokem a musím souhlasit s tím, že klasifikovat žáky "spravedlivě" je velice náročné. Od kolegyně, která kdysi tento předmět na naší škole učila, jsem získala její hodnotící materiál a musím přiznat, že mi zatím vyhovuje. Vypracovala jsem tento materiál jako čtvrtletní hodnocení žáka při práci ve fiktivní firmě, které je rozděleno do pěti sekcí: schopnost ke spolupráci, organizační předpoklady, pracovní výsledky, dokumentace práce a vystupování žáka při reprezentaci. Známkování je jako ve škole (1-5). Vždy toto hodncení udělám po čtvrtletí s ředitelem firmy, který mi své rozhodnutí musí nějak obhájit. Tím, jak on ohodnotí svého zaměstnance, já získám známku zase pro něho. Zatím se mi to osvědčilo. A abych získávala i známky pro ředitele ne jen tímto způsobem, občas nechám ředitele, aby vedl nějakou poradu, zadal úkol, něco rozhodl. Ať nejsem "ten pes" pořád jen já jako učitel...!
No a občas vytvořím i písemnou práci - téma výpočet mezd nebo vyplňování dokladů, dále třeba co obnáší přijímání nového zaměstnance atd.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 12. dub 2010 9:27:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 02. črc 2009 7:19:46
Příspěvky: 67
Dobrý den Ilono a Jano,

takové hodnocení za účasti žáků se mi moc líbí. Napadá mě však, že zásadní roli v něm hraje osoba ředitele.

Máte nějaký recept na „správný výběr“ nadřízených pracovníků? (Aby nebylo třeba navržené hodnocení příliš korigovat a vystupovat často z pozice síly.)

_________________
Jirka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: sob 29. led 2011 17:24:11 
Dobrý den,

ve svých příspěvcích uvádíte zajímavé způsoby hodnocení. FF učím šestým rokem a každý rok vylepšuji své metody, jak hodnotit práci studentů v tomto předmětu, který u nás učíme jako profilový předmět, nikoliv jako volitelný :( . O to je to složitější! Ve firmě se sejde několik málo studentů, kteří pracují solidně, občas někdo i s nadšením, ale velká část potřebuje neustálou kontrolu a někteří dokonce nad sebou „bič“ :cry: . Proto musím hodnotit jejich práci v každé hodině. Vytvořila jsem si tabulku, kde si každou tříhodinovku FF zaznamenám, kdo co dělal, jak přistupoval k přiděleným úkolům a jak je splnil (současně jejich činnost hodnotím stupněm 1 – 5) a také si tam zaznamenávám absenci v těchto hodinách. V každém čtvrtletí mám pak dostatek podkladů pro klasifikaci a mohu konzultovat s ředitelem firmy jeho případné návrhy na odměny či snížení mzdy :o .
PaedDr. Drahoslava Dítětová, SPŠ na Proseku, Praha 9


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 31. led 2011 12:29:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
A jak vypadá taková konzultace s ředitelem firmy (= žákem). Podaří se diskuse, argumentace?

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: stř 09. úno 2011 13:20:53 
Dobrý den,
s hodnocením studentů ve fiktivní firmě nemám problém. Hodnotím vytvořené průzkumy trhu , které žáci udělají na začátku školního roku (vyrábíme a prodáváme pivo, takže žáci se dohodnou, které obchody a restaurace navštíví, rozdělí si "rajon" a pak podle výsledků průzkumu vytváříme naši kalkulaci), potom hodnotím práci jednotlivých zaměstnanců v odděleních firmy (všechny vytvořené dokumenty mi předkládají ke kontrole, takže je upozorňuji na chyby, probírám s nimi využití těchto písemností apod.), další známku žáci mohou získat když se připravují na veletrh, pak hodnotím činnost a "přístup k věci" na veletrhu, další známka ohodnotí zpracování dokladů z veletrhu. Vedle mého hodnocení také nechávám částečně aktivitu na vedení firmy, a to v tom smyslu, že vedení navrhuje výši odměn za zvláštní úkoly, nebo zvýšení mzdy, pokud výkon daného zaměstnance má trvale vzestupnou (nebo stále stejně dobrou) kvalitu, resp. vedení firmy může také v průběhu roku změnit osobní ohodnocení zaměstnanců podle kvality a množství provedené práce. Podle mně to je docela dobré řešení, protože se tím zajistí větší objektivita hodnocení zaměstnanců a každá změna ve mzdách zase znamená aktivizaci pracovníků ve mzdové účtárně, protože musí dělat nové (jiné) mzdové výpočty, a tím se samozřejmě zdokonalují a učí...
Ing. Milena Knajblová
Obchodní akademie Liberec


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Hodnocení ve fiktivní firmě
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 12:21:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 14:31:42
Příspěvky: 226
Jsme rádi za každou zprávu, že to jde i bez klasického hodnocení. Děkujeme za zprávu. Jak je to u vás, na dalších školách?

_________________
Dana Batelková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron