Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Hodnocení ve fiktivní firmě
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=399&t=3601
Stránka 2 z 4

Autor:  Jitka Černošková [ úte 15. úno 2011 12:39:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

Žáky ve fiktivní firmě hodnotím podle následujících ukazatelů:
- docházka do FF
- účast na veletrzích FF
- každou hodinu si zapisuji klady a nedostatky žáků
- účast na přípravách na veletrh FF - co kdo zařídil, udělal, koupil, nápady,....
- účast na soutěžích vyhlášených CEFIFem - jak se žáci zapojili

Autor:  Dana Batelková [ úte 15. úno 2011 13:00:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

A co žáci? Zapojují se do hodnocení? "Ředitel" firmy, "vedoucí" jednotlivých oddělení? Pokud ano, jak přistupují k hodnocení svých splužáků, v tomto případě svých podřízených?

Autor:  Petr Klíma [ sob 26. úno 2011 15:56:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

Prvotně hodnotí každý ředitel ff své zaměstnance. Jelikož ve ff je 5-8 žáků, není problém každému z nich vyhodnotit známkou i slovně, co ten den (3h) udělal či jak přispěl k úspěchu ff. Každá činnost zaměstnance se zaznamená do výkazu práce(činnosti), který jsem převzal z dokumentů CEFIFu. Tyto mi na konci výuky ředitelé odevzají a já je s nimi následně procházím na miniporadě (ta je na konci, nebo dle situace o týden déle). Sporné či nápadně báječné hodnocení je pak předmětem mého zájmu a to za účasti ředitele i vykazujícího zaměstnance. Žák může mít minimálně 1 známku týdně, ale reaálně i více - pokud je aktivní i při diskuzích, prezentacích, či výjimečných činech. No a je to. Vím, že vše není ideální, ale zkouším být objektivní. Těm pasivním nenáleží 1,2 či 3. Proč?

Autor:  Dana Batelková [ pon 28. úno 2011 11:23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

Tvoje poslední otázka je opravdu pravdivá, Petře. Proč by měl někdo dostat dobrou známku za nic. Předmět se jmenuje fiktivní firma a ne odpočinková hodina.

Autor:  Jitka Honzů [ stř 13. dub 2011 21:51:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

Zaujal mě systém kolegyně Fialové. Sama mám se způsobem hodnocením práce jednotlivých studentů problém. Vůbec se v našich FF nesetkalo s ohlasem, že by se studenti měli hodnotit navzájem.
Jitka

Autor:  Dana Batelková [ pát 15. dub 2011 8:56:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

Hodnocení žáků jejich spolužáky opravdu není snadné. Když se ale povede, tak je velmi účinné. Většinou není třeba se bát, že by žáci na sebe nebyli přísní.

Autor:  Irena Nováková, SPŠD Plzeň [ čtv 28. dub 2011 9:54:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

Na začátku školního roku se žáci dozví pravidla:
hodnotí se aktivita, iniciativa, účast na veletrzích, práce navíc, samostatnost, správnost, komunikace s ostatními "pracovníky".
Žáci mi posílají e-maily jako kopii - mám doklad pro rodiče - známkuji. Na dopisy se musí podepisovat svým jménem. Týdně mám u jednoho žáka i 3 známky. S hodnocením nemám problém.

Autor:  Dana Batelková [ pát 29. dub 2011 9:47:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

Kdo ještě nemá problém s hodnocením žáků ve fiktivní firmě? A jak to dělá? Poraďte, prosím, méně zkušeným.

Autor:  Jana Mouchová [ pát 29. dub 2011 19:05:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení ve fiktivní firmě

Dobrý den pane Vetýško, ráda bych reagovala na Váš dotaz týkající se správného výběru nadřízeného pracovníka. Je to zajímavý dotaz k zamyšlení a napsání pár řádek. Pokud mám mluvit z vlastní zkušenosti, tak bych řekla, že velkou roli hraje názor zástupců = spolužáků třídy. Žáci, kteří spolu mají rok fungovat jako podnikatelé, kolegové, tak dokážou nejlépe odhadnout, kdo z jejich řad by mohl být vhodným kandidátem na vedoucí funkci. V době, kdy jsem vyučovala předmět FIF, tak si třída mezi sebou vybrala hlasováním svého ředitele nebo třeba i vedoucího marketingu.
Minulý rok jsem s těmito žáky uspořádala 1.ročník na konkurz na ředitele. Žáci před tímto samotným konkurzem prošli školením na toto téma, dozvěděli se od zkušené osoby jak se na konkurz připravit (od podání životopisu až po přípravy samotného konkurzu). Do tohoto konkurzu se přihlásili skutečně žáci nižšího ročníku, tj. žáci přebírající danou fiktivní firmu a skutečně bylo před diváky "sehráno" opravdové výběrové řízení. A tak v letošním školním roce jsou ředitelé FIF díky této akci. Letos v tom budeme pokračovat, ale opět to trochu vylepšíme. Takže i takto se dá zvolit vedoucí pracovník v tom našem "fiktivním světě" :P .

Jana Mouchová z Gymnázia a obchodní akademie Mariánské Lázně.

Autor:  Vladimíra Trnčáková [ pon 09. kvě 2011 15:47:09 ]
Předmět příspěvku:  Hodnocení ve fiktivní firmě

Tento předmět učím 10 let. Přemýšlím jakým způsobem vylepšit činnost a hodnocení studentů. V současné době - má každý student složku do které mi založí hotový úkol nebo napíše jakou práci ma rozdělanou a kde ho mohu překontrolovat. Snažím se každou ukončenou práci oznámkovat. Při hodnocení na vysvědčení pak vycházím:
1.se získaných známek
2.názoru hodnocení ředitele fif
3.absence studenta

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/