Děkuji za Váš postřeh. Jsem rád, že se někdo nebojí pojmenovávat to, co považuje za nesmyslné.
S ledasčím, co jste napsal, plně souhlasím.
např.
Citace:
Jestliže však dnešní reforma začíná cvičením učitelů, jaká slovesa a vazby mají používat v popisu své práce, tak jsme kdesi jinde.
Přes mnoho nedostatků, které tato reforma má, si ale myslím, že je to šance.
A možná to tak každý nevnímá, ale rozdíl mezi obdobím před rokem 1989 a po něm je z mého pohledu dost podstatný.
Osobně přínos vidím především v tom, že se nám snad ve škole může podařit stavět výuku mnohem víc provázaněji. Další přínos vidím v tom, že těžko mohu říct: "Co to mám učit!", jestliže jsem se na osnovách sám podílel.
Neméně důležitým přínosem je také možnost podívat se na svou práci z trochu jiného úhlu.
A potom také využít tvorby ŠVP k změně toho, co ve škole nefunguje.
Tak jako jsem přesvědčen, že má smysl vyučovat žáky, tak jsem také přesvědčen, že lze postupně měnit pohled nás učitelů na sebe sama a svou práci.
Ale možná máte na toto úplně jiný názor. Podělte se s námi o něj.
Zkuste třeba připojit Váš názor o možných přínosech reformy pro Vás.