Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kladenie otázok
PříspěvekNapsal: čtv 04. úno 2010 14:00:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. led 2010 11:57:09
Příspěvky: 14
Na začiatku hodiny sa učiteľka zamerala na frontálne opakovanie, pričom otázky kladie celej triede a vyvolá konkrétneho žiaka. Otázky sú veľmi jednoduché, väčšinou na ne stačí jednoslovná odpoveď. Pre rozvoj komunikačných schopností žiakov by boli vhodnejšie otázky problémového typu, ktoré by vyžadovali od žiakov odpoveď celou vetou a tiež by slúžili k rozvíjaniu motivácie k biológii ako jednému z prírodovedných predmetov. Prípadne, učiteľka mohla položiť jednu širokú otázku, ktorá by predstavovala opakovaciu časť hodiny.
Myslíte si, že by boli vhodné, keby učiteľka namiesto otázok vyžadujúcich jednoslovnú odpoveď kládla problémové otázky? A všeobecne, zdajú sa vám problémové otázky vhodné pre opakovanie?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Kladenie otázok
PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2010 23:49:35 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Určitě by bylo lepší raději méně otázek a více cílených. Mohli bychom využít Bloomovy taxonomie otázek.
1. Otázky na vědomosti
Žák si vybaví nebo identifikuje konkrétní poznatky, fakta, pojmy, pravidla atd.
2. Otázky na porozumění
Při odpovědi žák ukáže, že rozumí obsahu a souvislostem tím, že vysvětlí vlastními slovy pojem, ukáže souvislost atd.
3. Otázky na aplikaci
Žák prokáže, že umí použít vědomosti, pravidla, zákony, metody v konkrétních situacích.
4. Otázky na analýzu
Žák v odpovědi prokáže dovednost analyzovat komplexní jev a stanovit vztahy mezi jeho prvky.
5. Otázky na syntézu
Žák projeví dovednost vytvořit postup řešení, plán činnosti, vyvodí závěry, kategorizuje jevy, kombinuje.
6. Otázky na hodnocení
Žák posoudí jevy, myšlenky, postupy, poznatky a skutečnosti a zaujme k nim své stanovisko.
V praxi je to ale velmi těžké realizovat, protože v určitém napětí, ve kterém učitel v hodině je, nám většinou nenapadne takto systematicky uvažovat. Asi by to chtělo si takové otázky zvolit a promyslet předem.

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Kladenie otázok
PříspěvekNapsal: pát 26. úno 2010 10:28:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Dobrý den,
přiznám se, že na začátku hodiny také dávám přednost spíše otázkám s jednoduchou odpovědí, abych zjistila zda se žáci orientují v látce. Ale určitě to nemusí být pravidlem, záleží také na navazujícím učivu atd.

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Kladenie otázok
PříspěvekNapsal: pon 01. bře 2010 14:09:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. led 2010 11:57:09
Příspěvky: 14
Dobry den!
No, niekedy je to dost tazke, ked dam nejaku tazsiu otazku, tak viem, ze musim do toho pomaly zapojit vsetkych ziakov, aby sme to vyriesili.
Pekny den
Milan Kubiatko


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: