Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 16:48:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Také si myslím,že práce s odborným textem je pro studenty náročná a těším se na další diskuze a nápady v nových tématech později

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 16:50:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. led 2010 16:49:44
Příspěvky: 17
RNDr. Jitka Krausová píše:
Jak se Vám podařilo získat tříhodinovou dotaci pro biologii?

Bylo to docela jednoduché, asi před dvěma lety se zvýšila dotace hodin pro gymnázium a vedení školy se nás zeptalo, kde máme větší problémy a kde by se nám hodina navíc hodila. Požádala jsem o hodinu navíc ve druhém ročníku, kde je podle mne látka širší než jinde. Vedení mi vyhovělo, takže teď látku stíhám.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 16:53:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. led 2010 16:10:46
Příspěvky: 3
Nemyslel jse tím, že jste hodinu nacvičovali, to v žádném případě. Šlo mi o koncepční záležitost a vím, že ne vždy se analýzou textu dobereme požadovaných výsledků. Dá hodně práce naučit studenty systematičnosti a odpovídat na požadované otázky.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 16:56:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. led 2010 16:49:44
Příspěvky: 17
Biologii učím v paralelkách, což má své výhody. Specielně tuto látku jsem probírala v paralelní třídě asi o měsíc dříve, tak jak správně patřila, abych si ověřila časovou náročnost. Což bylo nutné, protože jsem musela hodinu trochu upravit. Ve třídě, kde byla hodina domluvena, jsme tuto látku přeskočili a probrali ji podle časových možností natáčení. Pokud se mi při první hodině něco nepovede, mám v paralelce možnost to opravit a vyzkoušet jinak, což je pro mne přínosné.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 16:59:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. led 2010 11:57:09
Příspěvky: 14
Ďakujeme za vaše reakcie!
Na chvíľu si ako moderátor beriem slovo. V ďalšej časti prejdeme ku konkrétnym častiam hodiny. Najskôr stručne okomentujme opakovanie, zamerajme sa na typ otázok, na vyvolávanie žiakov. Zaujalo vás niečo konkrétne týkajúce sa tejto časti hodiny?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 16:59:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. pro 2007 21:06:01
Příspěvky: 110
Citace:
Domnívám se, že žákovy vlastní systematické zápisky lze vnímat jako mocný nástroj, kterým žák uchopuje obsah vzdělávání. Mají tak i další funkce pedagogické. Doporučuji však přesunout tuto diskusi "off-line", neboť se netýká přímo zaznamenané hodiny.


Moc se mi líbí formulace "uchopit obsah vzdělávání" skrze vlastní aktivitu zápisu - ne záznamem diktátu, ale ve smyslu přestrukturování informací. Domnívám se, že takto to myslel i kolega Bartoníček.
Ono při zrušení sešitů jde patrně hlavně o to, aby učitel nepřediktovával "obsah učebnice," jak se to často dělo a děje.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 17:00:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. led 2010 7:53:14
Příspěvky: 4
Opakování se týká zařazení měkkýšů do systému. Je nutná taková hloubka (coelom, prvoústí, mezoderm)?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 17:02:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. led 2010 16:49:44
Příspěvky: 17
Mgr. Jan Zouhar píše:
Jak žáci dále pracují s pracovními listy? Používají nějaké portfolio?

Omlouvám se, že jsem se prokousala k Vašemu dotazu až nyní. Příslušný pracovní list využijí studenti při přípravě na zkoušení a prověrku a pak už je na nich, zda si je uschovají nebo ne.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 17:02:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Milan Kubiatko píše:
Ďakujeme za vaše reakcie!
Na chvíľu si ako moderátor beriem slovo. V ďalšej časti prejdeme ku konkrétnym častiam hodiny. Najskôr stručne okomentujme opakovanie, zamerajme sa na typ otázok, na vyvolávanie žiakov. Zaujalo vás niečo konkrétne týkajúce sa tejto časti hodiny?

přišlo mi to systematické, zeptám se - zda to paní kolegyně také nějak hodnotí?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE k hodině - 20. 1. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 17:05:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. led 2010 16:49:44
Příspěvky: 17
Václav Hubáček píše:
Opakování se týká zařazení měkkýšů do systému. Je nutná taková hloubka (coelom, prvoústí, mezoderm)?

Vím, že jsem dost náročná, ale bohužel mám letité zkušenosti s tím, že přijímačky na VŠ zatím vůbec nerespektijí snahu o redukci učiva. Takže bohužel tyto pojmy považuji za docela důležité.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: