Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Kladenie otázok
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=403&t=3335
Stránka 1 z 1

Autor:  Milan Kubiatko [ čtv 04. úno 2010 14:00:13 ]
Předmět příspěvku:  Kladenie otázok

Na začiatku hodiny sa učiteľka zamerala na frontálne opakovanie, pričom otázky kladie celej triede a vyvolá konkrétneho žiaka. Otázky sú veľmi jednoduché, väčšinou na ne stačí jednoslovná odpoveď. Pre rozvoj komunikačných schopností žiakov by boli vhodnejšie otázky problémového typu, ktoré by vyžadovali od žiakov odpoveď celou vetou a tiež by slúžili k rozvíjaniu motivácie k biológii ako jednému z prírodovedných predmetov. Prípadne, učiteľka mohla položiť jednu širokú otázku, ktorá by predstavovala opakovaciu časť hodiny.
Myslíte si, že by boli vhodné, keby učiteľka namiesto otázok vyžadujúcich jednoslovnú odpoveď kládla problémové otázky? A všeobecne, zdajú sa vám problémové otázky vhodné pre opakovanie?

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ pon 08. úno 2010 23:49:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kladenie otázok

Určitě by bylo lepší raději méně otázek a více cílených. Mohli bychom využít Bloomovy taxonomie otázek.
1. Otázky na vědomosti
Žák si vybaví nebo identifikuje konkrétní poznatky, fakta, pojmy, pravidla atd.
2. Otázky na porozumění
Při odpovědi žák ukáže, že rozumí obsahu a souvislostem tím, že vysvětlí vlastními slovy pojem, ukáže souvislost atd.
3. Otázky na aplikaci
Žák prokáže, že umí použít vědomosti, pravidla, zákony, metody v konkrétních situacích.
4. Otázky na analýzu
Žák v odpovědi prokáže dovednost analyzovat komplexní jev a stanovit vztahy mezi jeho prvky.
5. Otázky na syntézu
Žák projeví dovednost vytvořit postup řešení, plán činnosti, vyvodí závěry, kategorizuje jevy, kombinuje.
6. Otázky na hodnocení
Žák posoudí jevy, myšlenky, postupy, poznatky a skutečnosti a zaujme k nim své stanovisko.
V praxi je to ale velmi těžké realizovat, protože v určitém napětí, ve kterém učitel v hodině je, nám většinou nenapadne takto systematicky uvažovat. Asi by to chtělo si takové otázky zvolit a promyslet předem.

Autor:  Jitka Krausová [ pát 26. úno 2010 10:28:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kladenie otázok

Dobrý den,
přiznám se, že na začátku hodiny také dávám přednost spíše otázkám s jednoduchou odpovědí, abych zjistila zda se žáci orientují v látce. Ale určitě to nemusí být pravidlem, záleží také na navazujícím učivu atd.

Autor:  Milan Kubiatko [ pon 01. bře 2010 14:09:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kladenie otázok

Dobry den!
No, niekedy je to dost tazke, ked dam nejaku tazsiu otazku, tak viem, ze musim do toho pomaly zapojit vsetkych ziakov, aby sme to vyriesili.
Pekny den
Milan Kubiatko

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/