Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:27:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
David Novák píše:
Např. mnoho pojmů lze jen velmi obtížně vysvětlit v cílovém jazyce. Uvedení významu v češtině nejen ušetří čas, ale hlavně podá přesné vysvětlení.

V určitých situacích toto jistě platí, ale na druhou stranu zvládnout komunikační strategie např. vyvětlit slovo jinak, parafrázovat, pomoci si neverbálními signály, je důležitá složka komunikativní kompetence.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:29:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 07. lis 2007 13:26:22
Příspěvky: 3
Myslím, že hodina předimenzována nebyla. Líbí se mi hodiny, kde se střídají různé aktivity.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:29:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. led 2010 12:00:50
Příspěvky: 2
Domnívám se, že toho bylo naplánováno příliš. Žáci podle mého názoru neměli dostatek času na osvojení. Zvláště čas předpřítomný průběhový bych na kvintu viděl jako pořádnou kládu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:30:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 8:56:30
Příspěvky: 64
Monika Černá píše:
V diskusních fórech se objevil komentář, že plán vyučovací hodiny byl předimenzován. Jaký je váš názor?

Souhlasím. Když jsem si přečetla cíle hodiny, byla jsem moc napnutá, jak se to podařilo vše naplnit.
Mám zkušenost, že často si "naklademe" více cílú a kompetencí apod. a pak je napěchováno moc věcí najednou a nic se kvalitně neprocvičí. Myslím, že se to tady trochu stalo.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:31:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
David Novák píše:
Při výkladu gramatických pravidel pak považuji nepoužití češtiny přímo za kontraproduktivní.

Toto je také věc názoru, odborníci lingvisté říkají, že někdy je právě překlad kontraproduktivní, zejména pokud stejný koncept v češtině neexistuje (např. present perfect). Jistě i vy využíváte i jiné nastroje, jak porozumění usnadnit.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:32:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. led 2010 19:37:20
Příspěvky: 13
Monika Černá píše:
V diskusních fórech se objevil komentář, že plán vyučovací hodiny byl předimenzován. Jaký je váš názor?

To bohužel považuji za největší slabinu celé hodiny. Měla jsem snahu dodržet v hodině plánovaný program a už v půlce mi bylo jasné, že to je nereálné. Nicméně jsem po vnitřním dilema podlehla tendenci stihnout vše, což bylo samozřejmě na úkor kvality. Bez mučení přiznávám, že to tak bylo jen díky natáčení, normálně bych to protáhle do další hodiny, kterou bych s tím bez problémů vyplnila.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:33:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Zdravím všechny diskutující,

určitě bych chtěla ocenit odvahu natočené vyučující :-)

U záznamu jsem si říkala, že kdybych jako student měla výuku v podobném tempu 6 - 7 hodin denně, tak pak asi odpadnu...totéž by se mi asi stalo jako vyučující, pokud bych měla tímto stylem odučit 4 - 5 hodin denně. Přestože mám ráda svižnou práci, tak si myslím, že tempo bylo příliš rychlé a kladlo velké nároky (nejen) na koncentrovanost žáků...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:35:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
annagab@seznam.cz píše:
Myslím, že hodina předimenzována nebyla. Líbí se mi hodiny, kde se střídají různé aktivity.

To máte pravdu, střídání aktivit je nutné, ale na druhou stranu je potřeba jim věnovat náležitý čas.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:35:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 25. led 2010 19:20:35
Příspěvky: 5
S tímto názorem souhlasím. Program byl časově nerealizovatelný. Paní Picková ve svém kometáři hodiny uvedla, že se snažila zachytit ukázkovou hodinu, tedy hodinu s různorodými aktivitami. Nicméně prostor pro tyto aktivity v důsledku časové tísně nemohl být využit.

Souhlasím také s názorem, že použití angličtiny při probírání nového gramatického jevu není nutné. Sama, především z časových důvodů, vysvětluji jev nejdříve v AJ a poté pro dovysvětlení použiji češtinu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:37:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 8:56:30
Příspěvky: 64
Kateřina Picková píše:
Monika Černá píše:
V diskusních fórech se objevil komentář, že plán vyučovací hodiny byl předimenzován. Jaký je váš názor?

To bohužel považuji za největší slabinu celé hodiny. Měla jsem snahu dodržet v hodině plánovaný program a už v půlce mi bylo jasné, že to je nereálné. Nicméně jsem po vnitřním dilema podlehla tendenci stihnout vše, což bylo samozřejmě na úkor kvality. Bez mučení přiznávám, že to tak bylo jen díky natáčení, normálně bych to protáhle do další hodiny, kterou bych s tím bez problémů vyplnila.

Je mi to jasné, předpokládám, že při 20. hospitaci si natáčený kolega klidně dovolí změnit plán hodiny i během výuky. Je to časté, že při ukázkové hodině si klade učitel náročnější komplex výstupů a čas ho zaskočí. Jakou jste měla zpětnou vazbu od žáků?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: