Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:38:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. led 2010 19:37:20
Příspěvky: 13
Tomáš Vacek píše:
Domnívám se, že toho bylo naplánováno příliš. Žáci podle mého názoru neměli dostatek času na osvojení. Zvláště čas předpřítomný průběhový bych na kvintu viděl jako pořádnou kládu.

No v tom s vámi souhlasím, bohužel není v mé kompetenci ovlivňovat školní osnovy. Tuto třídu jsem dostala v září a trochu jsem se vyděsila, když se mi do rukou dostaly nové učebnice. Jsou sice výborně koncipované, ale bohužel tato kvinta ještě není úplně zralá. Nejradši bych s nimi drilovala základy, které nejsou v mnoha případech nejpevnější, nicméně musím bohužel dodržovat plán. To mě ostatně trápí a trápilo i v jiných třídách. Někde to prostě nejde do těch předepsaných "tabulek" vtěstnat.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:39:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
Kateřina Picková píše:
Monika Černá píše:
V diskusních fórech se objevil komentář, že plán vyučovací hodiny byl předimenzován. Jaký je váš názor?

To bohužel považuji za největší slabinu celé hodiny. Měla jsem snahu dodržet v hodině plánovaný program a už v půlce mi bylo jasné, že to je nereálné. Nicméně jsem po vnitřním dilema podlehla tendenci stihnout vše, což bylo samozřejmě na úkor kvality. Bez mučení přiznávám, že to tak bylo jen díky natáčení, normálně bych to protáhle do další hodiny, kterou bych s tím bez problémů vyplnila.


To úplně chápu, to rozhodnutí muselo být těžké. Umožnila jste nám příležitost k učení ;)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:39:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 07. lis 2007 13:26:22
Příspěvky: 3
Monika Černá píše:
annagab@seznam.cz píše:
Myslím, že hodina předimenzována nebyla. Líbí se mi hodiny, kde se střídají různé aktivity.

To máte pravdu, střídání aktivit je nutné, ale na druhou stranu je potřeba jim věnovat náležitý čas.

Těžko to posuzovat právě v této hodině, kdy vyučující byla svázána do jisté míry tím, co oznámila na začátku natáčení. A velmi pozitivně hodnotím, že nešlo o žádnou nacvičenou hodinu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:40:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 25. led 2010 19:20:35
Příspěvky: 5
Reakce žáků by mne také zajímala. V hodině byla příjemná atmosféra, ale i tak jsem měla pocit, že jsou někteří žáci z kamery nervózní - především slabší žáci, kterými byly dívky.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:40:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. led 2010 15:49:51
Příspěvky: 7
Kateřina Picková píše:
myslím, že je dobré, když si osvojují gramatickou terminologii, např. present perfect, adjective atd. Usnadňuje to pak komunikaci v hodině.


Souhlasím. Názvy anglických časů a gramatických jevů je dobré znát už jen např. kvůli mezinárodním zkouškám apod (gramatické testy). Nicméně při vlastním výkladu pravidel není mým cílem cvičit žáky v lingvistické angličtině. Cílem je pochopení vysvětlovaného jevu. Paralelní cvičení studentů v lingvistické angličtině je další zátěž, která dosažení tohoto cíle znesnadňuje.

Jinak co se týká induktivní metody (tj. studenti sami odvozují pravidla bez vysvětlení) -- nepochybně ji lze uplatnit a já sám tak činím. Dle mých zkušeností ovšem čeští studenti následně vyžadují od učitele aby vnesl "světlo a řád" do chaosu, který jim při použití této metody často v hlavách vzniká. Prostě induktivní metoda často plodí nejistotu, a ta plodí stres a snížení sebevědomí. A jak známo, nejistota a nedostatek sebevědomí mohou studenty až paralyzovat a znesnadňovat jim učení. Čili s moderními metodami zacházím s citem (pozn. na okraj: vzdělání v oboru didaktiky AJ jsem dosáhl po roce 2000, čili o moderních metodách jsem informován).


Naposledy upravil Mgr. David Novák dne čtv 28. led 2010 16:42:50, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:41:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
Mgr. Alena Hesová píše:
Zdravím všechny diskutující,
určitě bych chtěla ocenit odvahu natočené vyučující :-)
U záznamu jsem si říkala, že kdybych jako student měla výuku v podobném tempu 6 - 7 hodin denně, tak pak asi odpadnu...totéž by se mi asi stalo jako vyučující, pokud bych měla tímto stylem odučit 4 - 5 hodin denně. Přestože mám ráda svižnou práci, tak si myslím, že tempo bylo příliš rychlé a kladlo velké nároky (nejen) na koncentrovanost žáků...

Naprosto souhlasím, takové tempo :o bych nevydržela ani jako ušitel, ani jako žák


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:41:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Kateřina Picková píše:
Monika Černá píše:
V diskusních fórech se objevil komentář, že plán vyučovací hodiny byl předimenzován. Jaký je váš názor?

To bohužel považuji za největší slabinu celé hodiny. Měla jsem snahu dodržet v hodině plánovaný program a už v půlce mi bylo jasné, že to je nereálné. Nicméně jsem po vnitřním dilema podlehla tendenci stihnout vše, což bylo samozřejmě na úkor kvality. Bez mučení přiznávám, že to tak bylo jen díky natáčení, normálně bych to protáhle do další hodiny, kterou bych s tím bez problémů vyplnila.

Napadlo mě, že přítomnost kamer Vás mohla tímto způsobem ovlivnit. Myslíte, že natáčení hodinu proměnilo i v jiných aspektech? Jak to podle Vás ovlivnilo žáky?

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Blogging
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:43:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. led 2010 23:31:36
Příspěvky: 3
Zdravím všechny na dikusní fóru, zejména Moniku. Pozorně jsem si prohlédla hodinu, stejně jako přede mnou kolegyně velmi oceňuji odvahu nechat se natočit při ukázkové hodině. Stejně tak i studenti byli pod určitým tlakem.
Co bych ráda podotkla: (bylo již řečeno) hodina trvala 45,05 minuty, což je nereálné v běžné praxi. (do třídy musíme dojít, zapsat hodinu apod.). Beru tedy toto skutečně jen jako ukázkovou hodinu.
a teď dotazy:
* v druhé části hodiny kolegyně používá pro kontrolu jen frontálně. Užíváte také jiný styl kontroly práce studentů?
* Jak souvisel "blog" s později probíraným Present Perfect? Jaká byla návaznost z minulýcho hodin?
* na konci hodiny byl zadán domácí úkol. Na začátku hodiny ale žádná kontrola předchozího úkolu (pokud nějaký byl) se neobjevila.

Díky za reakci, zdraví Alena Literová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:43:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. led 2010 19:37:20
Příspěvky: 13
Studenti byli z hodiny předem trochu vyplašení (obzvláště děvčata, která jsou i normálně dost pasívní), po hodině jsme se shodli na tom, že tempo bylo pro většinu příliš rychlé. Hodně z nich znervozňovaly kamery, které jim filmaři strkali téměř až do obličeje. Vzhledem k tomu, že jsme další hodiny trávili důkladným procvičováním dané gramatiky, nijak zásadně si nestěžovali ;)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:51:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
David Novák píše:
Kateřina Picková píše:
myslím, že je dobré, když si osvojují gramatickou terminologii, např. present perfect, adjective atd. Usnadňuje to pak komunikaci v hodině.

Jinak co se týká induktivní metody (tj. studenti sami odvozují pravidla bez vysvětlení) -- nepochybně ji lze uplatnit a já sám tak činím. Dle mých zkušeností ovšem čeští studenti následně vyžadují od učitele aby vnesl "světlo a řád" do chaosu, který jim při použití této metody často v hlavách vzniká. Prostě induktivní metoda často plodí nejistotu, a ta plodí stres a snížení sebevědomí. A jak známo, nejistota a nedostatek sebevědomí mohou studenty až paralyzovat a znesnadňovat jim učení. Čili s moderními metodami zacházím s citem (pozn. na okraj: vzdělání v oboru didaktiky AJ jsem dosáhl po roce 2000, čili o moderních metodách jsem informován).

Myslím si, že každý extrém je škodlivý. Myslím si, že uvážlivé využívání induktivního a deduktivního přístupu k výuce gramatiky studenty nepoškodí. Pokud se vybere vhodný gramatický jev, dobře se připraví materiály a učitel studentům pomáhá objevovat. Navíc je možné hypotézy studentů korigovat. Induktivní přístup umožní studentům nacvičit si samostatné řešení problémů, formulaci hypotéz, tedy to, co je do života velmi cenné.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron