Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 14. led 2010 20:34:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Vítejte v online diskuzi k videozáznamu hodiny anglického jazyka.

Termín diskuze: čtvrtek 28. 1. 2010, od 16:00 do 18:00
Vyučující: Mgr. Kateřina Picková (Gymnázium a SOŠ Rokycany)
Odborník: PaedDr. Monika Černá, Ph.D. (Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická - Katedra anglistiky a amerikanistiky)

Jak vypadá online diskuze?

* Online diskuze má formu chatu, který probíhá v reálném čase. Umožní Vám diskutovat s pedagogem, který byl natočen, a zeptat se ho na další možné souvislosti, které z videozáznamu nemusí být patrné. Diskuzi moderuje přizvaný odborník na vzdělávání a upozorňuje na některé zajímavé části hodiny. Po skončení této diskuze, bude možné pokračovat také v tématech dlouhodobé diskuze k videozáznamu.

* Přispět do diskuze a reagovat na jednotlivé příspěvky mohou pouze registrovaní přihlášení uživatelé Metodického portálu. Pro registraci přejděte sem.

* Pro přidání nového příspěvku klikněte ODPOVĚDĚT a svůj vzkaz napište do textového okna. Pro zveřejnění příspěvku klikněte ODESLAT. Také můžete reagovat na konkrétní příspěvek v diskuzi pomocí tlačítka CITACE. Svůj vzkaz napište do textového okna pod citaci a opět odešlete příspěvek pomocí "odeslat".
Při odesílání napsaného příspěvku do fóra může ale nastat situace, že během doby, kdy jste psali příspěvek, odeslal někdo jiný vlastní příspěvek, který jste neměli možnost si přečíst. Systém vám ukáže nové příspěvky a dá vám možnost podle nich upravit svůj nový příspěvek. Pokud upravovat nechcete, stačí znovu kliknout na Odeslat.

* Při větším počtu příspěvků se diskuze automaticky stránkuje – přepínání mezi stránkami je vpravo nahoře i dole na stránce.

* I mimo čas online diskuze můžete reagovat na úvodní příspěvek odborníka, klást dotazy jemu nebo učiteli, případně dalším diskutujícím v tématech dlouhodobé diskuze.

Doporučení pro online diskuzi:

* Pro sledování nových příspěvků diskuze je nutno obnovovat stránku – stisknout F5.

* Doporučujeme na dolní liště (pod diskusními příspěvky) u položky "seřadit podle" vybrat "čas odeslání" a ve vedlejším okně zvolit sestupně. Nejnovější příspěvky se budou poté vždy objevovat na první stránce nahoře. Pokročilejší uživatelé mohou využít možnost nastavit řazení všech fór ve svém Uživatelském panelu (na obrazovce vpravo úplně nahoře).

Před online diskuzí můžete napsat svůj názor, námět, dotaz do některého z témat dlouhodobé diskuze. Na některé z dotazů budou moci vyučující nebo přizvaný odborník reagovat v online diskuzi přednostně.

V online diskuzi budou zodpovězeny z časových důvodů jen některé otázky – ostatní budou zodpovězeny později po skončení online diskuze.

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 15:58:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
Všechny účastníky vítám a ráda bych vás pozvala k aktivní účasti v diskusi o následujícím tématu:

Pozitivní je, že učitelka využila své vysoké úrovně komunikativní kompetence v angličtině a vedla hodinu anglicky, což poskytlo žákům prostor pro osvojování jazyka. Využití mateřského jazyka bylo limitováno na práci se slovní zásobou a kontrolu porozumění instrukcím. Učitelka několikrát požádala jednoho ze studentů, aby přeložil instrukce do češtiny. Tuto strategii kontroly porozumění uplatňovala důsledně, jiné strategie nevyzkoušela. Jaké jiné strategie by bylo možné využít?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:05:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. led 2010 19:37:20
Příspěvky: 13
Obvykle tuto strategii uplatňuji z důvodu časové úspory (plus je to v případě tříd, kde jsou převážně slabší studenti, asi nejefektivnější kontrola porozumění). Jinak v hodinách často žádám studenty o definici, synonymum nebo nějaký konkrétní příklad.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:09:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 8:56:30
Příspěvky: 64
Myslím si jako neangličtinářka!, že by se dalo využít i strategie ne přímého přejkladu, ale opisem v angličtině, kdy žák, který rozumí, svoji angličtinou (tedy snad srozumitelnější pro ostatní žáky) vysvětluje zadání apod. Používáte tuto metodu často? Je to asi časově náročné.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:13:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. led 2010 19:37:20
Příspěvky: 13
Rozhodně s vámi souhlasím, tuto metodu samozřejmě používám taky, pokud se tedy zrovna nabízí příležitost. Často to zkouším v momentě, kdy zadávám instrukce anglicky a chci si ověřit, že všichni pochopili - požádám tedy jednoho ze studentů o zopakování vlastními slovy (anglicky), případně u nejslabších studentů o jejich vlastní českou interpretaci.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:15:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
Jsme rádi, že diskusi sleduje několik návštěvníků, děkujeme, že jste přišli ;) Pokud vám nevyhovuje zadané téma diskuse, můžete se vyjádřit i k jiným aspektům hodiny.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:16:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 25. led 2010 19:20:35
Příspěvky: 5
Dobrý den,

vysvětlování termínů a slovíček pomocí popisu v AJ je výborné, nejlépe na to reagují samozřejmě pokročilejší žáci, ti méně pokročilí nebo slabí se ovšem rádi přesvědčují o správnosti v češtině.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. led 2010 15:49:51
Příspěvky: 7
RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
Myslím si jako neangličtinářka!, že by se dalo využít i strategie ne přímého přejkladu, ale opisem v angličtině, kdy žák, který rozumí, svoji angličtinou (tedy snad srozumitelnější pro ostatní žáky) vysvětluje zadání apod. Používáte tuto metodu často? Je to asi časově náročné.


Dobrý den,

jsem plně aprobovaný angličtinář s několikaletou praxí na gymnáziu a odpověděl bych: používání češtiny ve vyučování AJ by v žádném případě nemělo být tabu.

Např. mnoho pojmů lze jen velmi obtížně vysvětlit v cílovém jazyce. Uvedení významu v češtině nejen ušetří čas, ale hlavně podá přesné vysvětlení.

Například, jak byste přesně vysvětlili v angličtině pojmy "vědomí," "proces," "zášť" bez použití češtiny?

Při výkladu gramatických pravidel pak považuji nepoužití češtiny přímo za kontraproduktivní. To se hodí na VŠ, kde je anglický jazyk studijním oborem. Na nižší stupně dle mého názoru nikoliv.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:21:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
V diskusních fórech se objevil komentář, že plán vyučovací hodiny byl předimenzován. Jaký je váš názor?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:25:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. led 2010 19:37:20
Příspěvky: 13
Já tedy nejsem až tak ortodoxní, když to jde, tak to zkouším anglicky - a to i v případě vysvětlování gramatiky (třeba dávám konkrétní věty, ze kterých se studenti snaží vydedukovat pravidlo) - ale ve většině případů pak stejně provedu shrnutí česky a požaduji na studentech dvojjazyčný zápis do sešitů, myslím, že je dobré, když si osvojují gramatickou terminologii, např. present perfect, adjective atd. Usnadňuje to pak komunikaci v hodině.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: